سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

حقایقی جالب درباره قلب انسان

871 بازدید4 سال پيش
  • 3 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
mahan65

mahan65کاربر mahan65

top 10کانال top 10

حقایقی جالب درباره قلب انسان قلب انسان اندامی عجیب با کارایی شگفت انگیز است. پژوهشگران در طول سال‌هایی که در خصوص قلب انسان پژوهش انجام داده‌اند نکات جالب بسیاری درباره این عضو بدن کشف کرده‌اند. در ادامه با ده حقیقت جالب درباره قلب انسان آشنا می‌شوید.
قلب شما در هر سال ۱۰۰ هزار بار می‌تپد

قلب افراد جوان در هر دقیقه بین ۷۰ بار(در حالت استراحت) تا ۲۰۰ بار(در حالت ورزش) می‌تپد. در طول یکسال میزان تپش قلب انسان ۱۰۰ هزار بار می‌شود. با کمی حساب و کتاب متوجه می‌شوید که در طول ۷۰ سال قلب انسان تا بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بار می‌تپد.
قلب شما ۱٫۳ گالن خون در دقیقه پمپاژ می‌کند

وقتی در حال استراحت هستید، قلب حدودا ۱٫۳ گالن خون در دقیقه پمپاژ می‌کند. خون تنها در ۲۰ ثانیه در رگ‌های خونی جریان پیدا می‌کند و می‌چرخد. به همین صورت روزانه ۲ هزار گالن خون در هزاران کیلومتر مسیر رگ‌های بدن انسان حرکت می‌کنند و پمپاژ می‌شوند.
قلب جنین در سه هفتگی می‌تپد

قلب انسان تنها ۳ تا ۴ هفته بعد از شکل گیری جنین در بدن مادر شروع به تپیدن می‌کند. در چهار هفتگی قلب جنین بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ بار در دقیقه می‌تپد.
تپش قلب زوج‌ها یکسان است

محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داده‌اند که تپش قلب زوج‌ها و تنفس‌ آن‌ها در نرخی یکسان و هماهنگ انجام می‌شود. تعداد نفس‌ها و تپش قلب زوجین در این تحقیق بررسی شد و مشخص شد که هماهنگ با یکدیگر انجام می‌شود. جالب است که در این تحقیق زوجین از هم دور نگه داشته شده بودند و با هم ارتباطی نداشتند. البته پژوهشگران معتقدند که عوامل روانی در ایجاد چنین اتفاقی نقش دارد.
قلب انسان خارج از بدن هم می‌تپد

بر خلاف سایر اندام‌های انسان، قلب حتی در صورتی که خارج از بدن انسان باشد باز هم می‌تپد. پالس‌های الکتریکی که قلب نودهای قلب ایجاد می‌کنند باعث این تپش‌های قلب در خارج از بدن انسان می‌شوند. تا زمانی که قلب انرژی و اکسیژن کافی داشته باشد می‌تواند خارج از بدن به تپیدن ادامه بدهد.
ارتباط گروه خونی افراد با خطر سکته قلبی

پژوهشگران دریافته‌اند که گروه خونی افراد می‌تواند نشان دهنده میزان احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها باشد. آن‌ها در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که افراد با گروه‌های خونی AB بیشتر از سایر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. همچنین افرادی که گروه خونی B دارند بیشتر از افراد با گروه خونی A در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌اند.

در این تحقیق همچنین مشخص شده است که افراد با گروه خونی O کمتر ممکن است به بیماری قلبی مبتلا شوند. دلیل ارتباط بیماری قلبی با گروه خونی به طور کامل مشخص نیست. پژوهشگران تنها می‌دانند که التهابات در گروه‌های خونی AB بیشتر است و میزان کلسترول خون در گروه خونی A بیشتر است.
ارتباط جریان خون با بیماری‌های قلبی
پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در پژوهشی مشخص کرده‌اند که چطور عروق قلب در طول زمان بسته می‌شوند. آن‌ها با تحقیق بر روی دیواره‌های رگ، دریافته‌اند که سلول‌های خونی در قسمت‌هایی که جریان خون سریع‌تر است نزدیکتر به یکدیگر حرکت می‌کنند. این سلول‌های نزدیک به هم میزان کاهش مایع از عروق خونی را جبران می‌کنند. محققان متوجه شده‌اند که در قسمت‌هایی که خون به آهستگی جریان دارد نشت خون از عروق پیش می‌آید و منجر به بسته شدن عروق و ایجاد کلسترول در آن نواحی می‌شود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش