سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - کاهش نرخ سود بانکی تا یک ماه دیگر

1,014 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

قائم مقام بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی تا پایان امسال را تائید کرد.
اکبر کمیجانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر همچنین درباره برنامه های بانک مرکزی برای تک نرخی شدن دلار گفت: ارزش پول ملی بر حسب پول خارجی یا ارزش دلار بر اساس ریال، بر اساس مولفه های اقتصاد کلان و بنیان های اقتصادی همچون تورم، رشد اقتصادی، وضع اقتصادی و تراز مالی کشور سنجیده می شود.
کمیجانی افزود: بر اساس جهت گیری های انجام شده و با انباشت مناسب ارزهای خارجی، امکان دسترسی به منابع بین المللی، کاهش تورم در کشور و حرکت بر مبنای بازار تا اواسط سال آینده به سمت یکسان سازی نرخ ارز حرکت می کنیم.
قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه رساندن سود سپرده ها به محدوده تورم کار دشواری است تصریح کرد: مکانیزمی که برای کاهش سود سپرده های بانکی در نظر گرفته ایم استفاده از بازار بین بانکی و اصلاح نسبت سپرده های قانونی بین 10 تا 13 درصد برای بانک های تجاری است.
کمیجانی ساماندهی اضافه برداشت بانک ها را یکی از اقدامات مثبت امسال بانک مرکزی دانست و افزود: وقتی بانک دار با کمبود نقدینگی مواجه می شود می تواند آن را از بازار بین بانکی تامین کند اما اینکه سراغ تامین نقدینگی از طریق نرخ سود سپرده های بانکی برود منطقی نیست.
قائم مقام بانک مرکزی همچنین درباره اعتبار سنجی و رتبه سنجی موسسات مالی و اعتباری به پیشینه شکل گیری این گونه از موسسات اشاره کرد و گفت: این موسسات از پیش از انقلاب نیز به نام صندوق های قرض الحسنه فعالیت می کردند که پس از پیروزی انقلاب فعال تر شدند اما به مرور این موسسات تحت عنوان شرکت های مضاربه ای وارد عمل شدند که سودهایی خارج از قانون و عرف به سپرده گذاران می پرداختند.
کمیجانی ادامه داد: این موسسات از سال 80 تغییر ماهیت و موجودیت دادند و به موسسات تعاونی اعتباری تبدیل شدند که به جای اینکه از بانک مرکزی مجوز فعالیت بگیرند از وزارت تعاون مجوز می گرفتند.
وی افزود: طی سال های گذشته، برخی از موسسات اعتباری که سهم زیادی از منابع مالی را جذب کرده اند از طریق پرداخت سودهای جذاب و بالاتر از نرخ های متعارف سپرده گذاران را وسوسه می کنند بدون اینکه آنها را در جریان ریسک سرمایه گذاری قرار دهند.
قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته، تعداد زیادی از این موسسات اعتباری ساماندهی شده اند گفت: در حال حاضر تعداد اندکی از موسسات درشت باقی مانده اند که در مسیر ساماندهی هستند و تا یک سال آینده نیز هیچ موسسه تعاونی مالی بدون نظارت و مجوز بانک مرکزی نخواهیم داشت.
کمیجانی درباره رتبه بندی مالی این موسسات نیز گفت: کل بانک ها و موسسات مجاز که تحت نظارت بانک مرکزی هستند باید سهم شان در بازار مشخص و رتبه بندی شوند تا با اطلاع رسانی به مردم، سپرده گذاران خطر بالقوه سرمایه گذاری خود را بدانند.
قائم مقام بانک مرکزی همچنین درباره میزان بدهی های انباشته شده در نظام بانکی اظهار داشت: بر اساس آمار آذر، نسبت بدهی های غیرجاری به کل تسهیلات جاری 12/5 درصد و 95 هزار میلیارد تومان است که این نبست در سال 87 و 88 به 18 درصد هم رسیده بود که در پایان سال 91، 14 درصد شد و همین ارقام نشان می دهد این بدهی ها روند کاهشی داشته است.
کمیجانی ادامه داد: بانک مرکزی در یک سال و نیم گذشته، لیستی از بدهکاران بزرگ را تنظیم و به قوه قضائیه ارسال کرد و اکنون یک کمیته فرابانکی در بانک مرکزی تشکیل شده است که از کل لیست 575 تایی، تعداد زیادی از بدهکاران با بانک توافق کرده اند تا بدهی های خود را تسویه کنند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش