سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - واکاوی فساد در فوتبال

1,172 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

تیترامشب - رابطه کفاشیان و فساد اقتصادی فوتبالیست ها در فوتبال!
کارشناسان معتقدند فوتبال فراموش شده است، فوتبال واقعی در سطوح مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارکرد ویژه خودش را دارد اما در کشورمان تنها حاشیه ها و رویکرد اقتصادی آن هم در نازلترین سطح اش یعنی فساد اقصادی تبلور یافته است.
قراردادهای میلیاردی فوتبالیسها و خروجی غیرقابل قبول بازی باعث یک تضاد بزرگ در این رشته ورزشی شده است بطوری که نتیجه گرایی و ثبت قراردادهای میلیاردی دغدغه اصلی ورزشکاران کشورمان شده است و بحثهای اقتصادی آن هم در انحرافی ترین شکل آن موجب شده تا نمایندگان مجلس نیز نسبت به این حوزه حساس و د رنهایت ورود کنند، اینکه این در فوتبال کشور فسادی رسوخ کرده یا خیر را فتح الله زاده مدیرعامل پیشین استقلال تهران، سیدعباس موسوی معاون کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و سعید مدنی روزنامه نگار ورزشی این موضوع را بررسی کردند.
فتح الله زاده مدیرعامل پیشین استقلال تهران با اشاره به برخورد با فساد در این عرصه خاطرنشان کرد: اگر فسادی در فوتبال وجود دارد باید برخورد جدی و قاطع صورت بگیرد اما این برخورد باید به گونه ای باشد که تر و خشک را با هم نسوزاند زیرا جرمها در این عرصه از تنوع بالایی برخوردار است، کسی که رمالی و دزدی می کند باید با قاطعیت از فوتبال کشور حذف شود.
او با بیان اینکه تا مادامی که منابع مالی فوتبال کشور از بیت المال تامین می شود وجود فساد دور از ذهن نیست تاکید کرد: زمانی که باشگاه ها با پول بیت المال اداره می شوند طبیعی است که هرگونه فساد در این عرصه ممکن به نظر می رسد زیرا آنها برای هزینه این پول دلشان نمی سوزد اما برای بخش خصوصی ریال به ریال اهمیت دارد و هزینه ها باید نتیجه قابل قبولی داشته باشند و عملا توجیه پذیر باشند.
او در ادامه افزود: دو تیم تهرانی پیروزی و استقلال مظلوم ترین تیمهای کشور هستند زیرا دولت تنها 20 درصد هزینه های این تیمها را می پردازند اما چون زیر ذره بین هستند حاشیه هایشان هم زیاد است اما در مقابل هستند تیمهای شهرستانی که از حمایت 100 درصدی دولت بهره مند هستند و هزینه هایشان به مراتب بی حساب و کتاب تر است اما هرگز زیر ذره بین نیستند؛ این تیمها در صورتی که خصوصی شوند مشکلات فسادیشان نیز حل و فصل می شود.
سیدعباس موسوی معاون کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با اشاره به این موضوع که فساد یک صفت است تصریح کرد: عمده پرونده های موجود در استیناف فساد داوری، تبانی ها در لیگ و فوتبال بوده است، اگر قرار باشد قضات از این عرصه حذف شوند پس چه کسی به فسادها رسیدگی کند؟
سعید مدنی روزنامه نگار ورزشی با انتقاد از حال و روز فوتبال کشور اظهار کرد: زمانی فوتبال محل عشق بود و خروجی آن سروری در آسیا اما امروز کار به جایی رسیده است که نمایندگان مجلس برای ختم قائله فساد مالی در فوتبال وارد معرکه شده اند.
او تصریح کرد: انتقاد اصلی من به شخص آقای کفاشیان است زیرا کاراکتر شخصیتی ایشان به گونه ای است که قادر نیستند از پس مشکلات فوتبالی ایران برآیند. امروز ما دیگر چیزی به عنوان فوتبال در کشور نداریم آنچه ما از فوتبال در کشور شاهدش هستیم تنها هیاهویی بیش نیست.
او افزود: فوتبال فراموش شده است، فوتبال واقعی در سطوح مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارکرد ویژه خودش را دارد اما در کشورمان تنها حاشیه ها و رویکرد اقتصادی آن هم در نازلترین سطح اش یعنی فساد اقصادی تبلور یافته است به گونه ای که حتی پیشکسواتان این عرصه نیز از آن رویگردان شده اند و منافع شخصی جایش را به منافع ملی داده است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش