سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - تاجگردون: لایحه برنامه ششم برنامه نیست

810 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

در برنامه تیتر امشب با حضور آقایان تاجگردون نماینده مجلس و کشوری کارشناس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت برنامه ششم توسعه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
تاجگردون درباره برنامه ششم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری گفت: برنامه ششم توسعه که در اسناد بالادستی تصویب شد مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، اهمیت این کار را نشان می دهد که اگر در برنامه اجرایی کشور نتوانیم این اسناد را به موقع کنار هم قرار دهیم به مشکل می خوریم. تاجگردون در ادامه افزود: علت تاکید مقام رهبری این بود که اسناد بالادستی متقن نبود. وقتی اسنادی تصویب می شد امکان تطبیق لازم را نداشت و در اجرا به مشکل می خورد و در برنامه گذشته از هم گسیختگی داشت.
وی افزود: در برنامه های گذشته فقط به فکر تصویب بودند ولی ایرادهایی هم داشت که رهبر انقلاب متوجه انحراف جدی شدند و تاکید کردند.
کشوری کارشناس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت نیز گفت: علت این نیست که ساختار کشوری مشکل دارد ولی علت اصلی نظام برنامه ریزی است که اگر برنامه ها را از اول تا پنجم بازخوانی کنیم می بینیم که از مکاتب توسعه غربی در برنامه ریزی کشرو استفاده شده است که عیب مکاتب توسعه غربی این است که فرهنگ کشور را در نظر نگرفته است.
کشوری افزود: مشکل نظام برنامه ریزی این است که آمال و آرزوها را بیان می کند ولی مردم چیز دیگری می خواهند و مشکلات مردم را در نظر نگرفته است. وی افزود: مثلا در برنامه ششم توسعه صندوق های بازنشستگی را به عنوان بحران در نظر گرفته است اما طلاق را به عنوان بحران و چالش در جامعه در نظر نگرفته است، حال می بینیم که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند برنامه ششم فوق العاده حساس است، یعنی برنامه ششم مثل برنامه های قبلی نباشد بلکه آرمان های مردم به دقت لحاظ شود.
تاجگردون در ادامه افزود: اینکه مکاتب توسعه غرب در دیگر کشورها را به عنوان الگو استفاده کرده ایم را یکباره کنار بگذاریم درست نیست، مکاتب غرب یک نسخه است. وی افزود: در منظر پایین اگر نگاه کنیم و در بحث تکنیک، استفاده از مکاتب غرب و دانشمندان غربی ایرادی ندارد. در آسیب های اجتماعی که بسیار است برای حل آن که آسیب اجتماعی یا فرهنگی نباید از مکاتب غرب بهره گرفت.
تاجگردون گفت: مقام معظم رهبری در بحث اخیر یکی از مباحثی که تاکید داشتند و نکته ای که به آن تاکید شده است این است که دلیلی که اقتصاد بسیار مهم است و برای حل مشکلات اقتصادی تکینک هایی استفاده می شود می توان از تکنیک های غرب هم بهره گرفت ولی در پیاده سازی که سعی در مقاوم سازی اقتصاد و فرهنگ جامعه است نباید راه را گم کرد واز غرب کمک گرفت. تاجگردون گفت: در متد و روش مشابهتی بین استفاده از تکنیک های غربی هست.
کشوری کارشناس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت گفت: مشکل این است که در 50 درصد از مکتب های غربی نمی توان استفاده کرد.
تاجگردون گفت: برای معزل طلاق و جلوگیری از نرخ رشد طلاق به عنوان آسیب جدی جامعه باید برنامه متقن باشد و باید تکنیک های جدی بیان کرد، مثلا اگر نهادی عوض می شود باید جایگزین اعلام شود. وی افزود: تمامی الگوهای غربی هم مربوط به دوره خاص هستند هم جامعه خاص و نمی شود آن ها را یکجا پیاده کرد اما نهادگرایی وبرخی از الگو های آن را می توان استفاده کرد و نباید یکباره کنار گذاشت.
کشوری در ادامه گفت: جایی اصلاح را جایز می دانیم که بنیاد جامعه مورد آسیب نباشد. وی افزود: پیشنهاد این است که ماده واحده نظام الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت اضافه شود به برنامه ششم توسعه. وی گفت: به طور مثال در بخش اشتغال بانوان می گویند که اگر برنامه اشتغال بانوان را توسعه دهند اقتصاد به مشکل می خود اما در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت می گوییم که برنامه های اشتغال بانوان تسهیل شود تا از فروپاشی خانواده جلوگیری شود.
تاجگردون نماینده مجلس در ادامه گفتگو افزود: احکامی که در برنامه ششم استفاده می کنیم احکامی باشد که سیاست های کلی را اجرا کند نه اینکه تعارض داشته باشد.
کشوری گفت: دولت احکام اجرایی برنامه را ارائه کرده است معنی این سخن این است که اصل برنامه در سازمان مدیریت است و بنده هم اسناد پشتیبان را دیده ام هم اصل برنامه را .
کشوری در ادامه گفت: برنامه پنج اشکال مهم دارد یکی از اشکالات این است که دولت در حوزه برنامه ریزی از مجلس تقاضای اختیارات ویژه می کند. وی افزود: مشکل عدم اجرای برنامه توسعه ماهیت توسعه است که با فرهنگ مردم در تعارض است.
تاجگردون نیز گفت: در نامه ای که به دکتر لاریجانی نوشتم این درخواست را داشتم که برنامه تصویب نشود که این موضوع یک اختلاف جدی است در برداشت یک اصل از قانون اساسی کشور. وی افزود: دولت و مجلس اول این موضوع را حل کنند که حدود برنامه در کجای قانون اساس است. وی تاکید کرد برنامه باید کامل در اختیار مجلس قرار گیردو از دولت خواسته ایم که برنامه را به صورت کامل به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
کشوری نیز گفت: خواهشمند است که بند اول برنامه پنجم در برنامه ششم توسعه مبنا قرار گیرد یعنی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت الگو قرار گیرد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش