سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - «بیکاری و اشتغال» ، بررسی چالش ها و افق پیش رو

1,046 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

در برنامه تیتر امشب وضعیت اشتغال و بیکاری و راهکارهای بهتر شدن وضعیت بیکاری با حضور کارشناسان اشتغال و اقتصادی بررسی شد.
هاشمی کارشناس اشتغال گفت: وضعیت مناسبی از نظر شاغلین کشور و با توجه به جوانان و نرخ بیکاری در کشور وجود ندارد. هاشمی در ادامه افزود: در سالهای اخیر سیاست مشخصی دیده نشده است که اعمال شده باشد، چون نگاه جامع و کاملی به بیکاری نداشته اند و فقط در برخی موارد از ریزش ها جلوگیری شده تا اینکه شغل جدیدی ایجاد شود.
وی افزود: وقتی در سال 1391 رشد اقتصادی منفی 6/8 بوده است و در سال 1392 بازهم منفی بوده است نشاندهنده این است که افراد و جوانانی که وارد بازار کار شده اند شغل ها متناسب با آنها نبوده است. اما در حال حاضر با توجه به مثبت شدن رشد اقتصادی وضعیت اشتغال بهتر خواهد شد و می توان انتظار داشت که متناسب با رشد اقتصادی مشاغل جدید ایجاد شود.
علاءالدین ازوجی کارشناس دیگر برنامه نیز درباره اشتغال و بیکاری گفت: تحریم هایی که بر اقتصاد وارد شده است و کاهش قیمت نفت محدود کننده وضعیت اقتصادی ما بوده است و این ها موجب شده است که ساختار اقتصادی کشور با مشکلاتی مواجه شود. وی افزود: سیاست های کلان اقتصاد و بازار کار باید منسجم تر دیده شود. سیاست های کلان اقتصادی بخصوص ثبات سیاستهای اقتصادی ارتباط قوی تری با بازار کار دارند. ازوجی گفت: قضاوت برای بازار کار باید با تامل واحتیاط باشد. انتظار بر این است از زمستان 94 به بعد و سالهای بعد قضاوت شود. دولت تصمیم دارد برنامه های لایحه ششم توسعه را اجرایی کند. پس انتظار بر این است که اگر اقتصاد ایران مانند کشورهایی که شوک اقتصادی به آنها وارد شد دیده شود قضاوت ها راحت تر خواهد بود.
ابراهیم رزاقی کارشناس اقتصادی در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب گفت: در 26 سال اخیر سیاست های اقتصاد سرمایه داری آنطور که صندوق بین المللی پول گفته در ایران اعمال شده که در این دوره بیکاری را شامل نشده است. وی افزود: نکته مهم این است که با ده هزار دلار می توان به طور متوسط شغل پایدار ایجاد کرد. سال گذشته 70 هزار واردات داشته ایم که باید شغل های زیادی ایجاد می شد که اینگونه نبوده است، چون در برنامه ریزی ها در حرکت اقتصادی مشکل داشته ایم.
رزاقی گفت: مسئولین اقتصادی مصرف را طوری نگاه می کنند که به تولید ربطی ندارد. صنعت ایران ومنابع اشتغال زایی در حال رکود است و هرجه زمان می گذرد با وجود تغییرات بازهم بیکاری زیاد است. وی افزود: در شرایطی هستیم که حدود 40 درصد جوانان بین 15 تا 25 سال بیکار هستند و فضا به معنای واقعی بحرانی است. چون به غیر تولید پرداخته شده است و تولید را رها کرده ایم و تنها افراد خارجی هستند که بهره برداری می کنند و کالای خود را به ما می فروشند و سود می برند.
رزاقی گفت: مهترین مساله استقلال اقتصادی است و در این رابطه سیاستی که در ایران پیاده شده اشت این است که دولت نظارت زیادی بر بازار ندارد و موانع را از سر راه تولید بر نمی دارد. فعالیت هایی که در ایران بوجود آمده است بدون اشتغال زایی و سود دهی بالاست . وی در ادامه تاکید کرد: راهکار اصلی حمایت از تولید و رفع موانع تولید است و بهتر است که به تولید کنندگان یارانه بدهیم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش