سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

نبض - هم افزایی اورژانس و امداد جاده ای در ایام نوروز

1,017 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه نبضکانال برنامه نبض

در برنامه نبض امشب، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن تشریح برنامه‌های اورژانس کشور ویژه تعطیلات نوروز، از به‌ کارگیری بیش از 4000 دستگاه آمبولانس، 18 هزار نیروی امدادی و 19 فروند بالگرد هوایی در قالب طرح امداد نوروزی وزارت بهداشت خبر داد و چگونگی فعالیت مراکز درمانی دولتی و خصوصی در نوروز را تشریح کرد.
رئیس مرکز مدیریت و حوادث و فوریت های پزشکی کشور در ادامه گفت: نسبت به سال گذشته تغییر فاحشی در حوادث ترافیکی نداشته ایم اما چون هنوز در آغاز تعطیلات هستیم امیدواریم که با رعایت قوانین جاده ای شاهد کاهش تصادفات و حوادث جاده ای باشیم. دکر صابری نیا در ادامه گفتگو درباره خدمات پایگاههای اورژانس گفت: پایگاه اورژانس خدمات متفاوتی دارد . در جاده به ازای هر 40 تا 45 کیلومتر باید یک پایگاه اورژانس مستقر باشد. به طور مثال در فاصله بین تهران و کرج بدلیل ترافیک بالا 4 پایگاه اورژانس داریم. بالگردهای هوایی هم داریم . وی افزود: حدود 21 پایگاه هوایی داریم که مناطق صعب العبور و جاده های فرعی را هم پوشش می دهد.
دکتر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفت: بادو رویکرد پایگاههای هلال احمر را ایجاد کرده ایم ، یکی برای حوادث جاده ای و دیگر بخاطر حوادث طبیعی مانند سیل، طوفان، برف و کولاک . وی افزود: در زمینه های مختلف و حوادث مختلف کار امداد رسانی را انجام می دهیم و آمادگی پاسخ به حوادث جاده ای و حوادث طبیعی را داریم. دکتر چرخ ساز گفت: در مناطقی که حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله اتفاق می افتد پوشش و خدمات رسانی می کنیم و به سایر دستگاهها هم کمک می کنیم. وی در ادامه افزود: یک هم افزایی هم با اورژانس داریم . زمانی که اورژانس کمبود نیرو دارد کمک می کنیم. زمانی که حادثه سنگین باشد نیز آمبولانس های هلال احمر با توجه به نیاز اورژانس کمک رسانی می کند.
دکتر صابری نیا در ادامه درباره حضور نیروهای اورژانس گفت: نیروهای اورژانس موظف هستند حضور فعال داشته باشند و در زمان های بحران و تعطیلات 18500 نیروی اورژانس حضور فعال دارند که مرخصی ها هم در زمان بحران لغو می شود.
دکتر چرخ ساز هم در ادامه گفت: در زمان های بحران و حوادث با توجه به نیاز رها سازی داشته ایم . هلال احمر وظیفه اسکان را هم در زمان بحران و حوادث طبیعی به عهده دارد ولی این ها جزء حوادث جاده ای محسوب نمی شود. هلال احمر علاوه بر جمعیت ثابت از نیروهای داوطلب هم استفاده می کند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین گفت: از 25 اسفند تا 15 اسفند طرح امداد و نجات نوروزی ادامه دارد که هماهنگی هایی را با اورژانس ، پلیس راه انجام داده ایم. وی گفت: 1273 پایگاه ثابت و موقت داریم. بیست و پنج هزار نفر در خدمات رسانی آماده هستند که نسبت به سال گذشته 4 و سه دهم درصد افزایش نیرو داشته ایم. وی همچنین افزود: تعداد بالگردهای هلال احمر نیز افزایش یافته است و امکان اسکان اضطراری را نیز با توجه به تغییرات جوی افزایش داده ایم.
دکتر صابری نیا نیز در پایان گفت: در سال 93، از پنج پایگاه اورژانس شروع کردیم که پایگاهها را به 21 پایگاه افزایش داده ایم. تفاهمی هم با سازمان امداد و نجات انجام داده ایم. وی افزود: 295 کمپ سلامت در ورودی شهرها برای اطلاع رسانی داریم . همچنین اورژآنس 570 بیمارستان به صورت 100 درصدی فعالیت کامل دارند. صابری نیا افزود: تلاش بری این است که 25 درصد هم از بخش خصوصی کمک بگیریم که در ایام تعطیلات فعال باشند. وی گفت: 60 هزار پرسنل در بیمارستان ها در ایام تعطیلات مشغول فعالیت هستند. همچنین امسال مراکز بهداشت و درمان روستایی و دندانپزشکی ها هم در موارد اورژانس فعالیت دارند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش