سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

اهمیت سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران- جزئیات همکاری های دو کشور

1,130 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

اهمیت دید و بازدید سران دو کشور ایران و ایتالیا و حجم مراودات اقتصادی بین دو کشور موضوع برنامه خبری تیتر امشب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دیروز و امروز در مجموع 18 قرارداد میان ایران و ایتالیا امضا شد. محمد رضا نعمت زاده افزود: تاکنون 36 سند در دو سفر اخیر مقامات ایرانی و ایتالیایی به دو کشور امضاء رسیده است.
وی با اشاره به زمینه های همکاری ایران و ایتالیا گفت:ساخت نیروگاه های تجدید پذیر، بادی، خورشیدی، توسعه واحد فولاد اسفراین، حمل و نقل و فناوری از جمله موضوعات توافق شده برای همکاری های ایران و ایتالیا بود.
محمد رضا نعمت زاده با اشاره به جزئیات این قراردادها بااشاره به اینکه 6 قرارداد دیروز و 12 قرارداد امروز میان ایران و ایتالیا به ازرش 7 میلیارد یورو امضاء شد افزود: این قرارداد ها بیشتر در حوزه های نفت و گاز، نساجی، حمل و نقل و فناوری بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور مدیران ارشد بانکی و بیمه ای ایتالیا در ایران گفت: اینکه بیمه "ساچه" ایتالیا اعلام کرد 4 میلیارد یورو را پوشش می دهد اقدام مهمی بود و این بیمه ها باید بانک ها را پوشش دهند تا بانک ها وام دهند و در ایران سرمایه گذاری شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تغییر ساز و کار همکاری کشورمان و بنگاههای خارجی گفت: به یک شرکت معروف ایتالیایی اعلام کردیم برای ادامه همکاری باید در ایران سرمایه گذاری کند. وی افزود: قرار است ساخت شیرآلات مخصوص صنعت نفت و گاز بصورت مشارکت پنجاه درصدی طرفین به زودی در ایران آغاز شود.
نعمت زاده به تعطیلی 12 ساله کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: از ماههای آینده کمسیون مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا مجددا احیا می شود و جلسات منظمی خواهد داشت.
وی افزود: برای طراحی و ساخت دستگاههای دیالیز پیشرفته که الان از خارج کشور وارد می شود، یک شرکت معروف ایتالیایی را وادار کردیم بصورت سرمایه گذاری مشترک تولید این دستگاه را در ایران شروع کند.
وزیر صنعت به دیدارهای نخست وزیر ایتالیا در ایران اشاره کرد و گفت: در دیدار نخست وزیر ایتالیا با مقام معظم رهبری، مطالبی در خصوص بدقولی غربی ها و تاثیر نداشتن رفت و آمدهای اروپایی ها به ایران از سوی معظم له مطرح شد، که نخست وزیر ایتالیا در پاسخ، به یک متن ادبی ایتالیایی استناد کرد و از قول یک نویسنده ایتالیایی گفت: گل اول غنچه می دهد و بعد باز می شود؛ در این لحظه رهبر انقلاب فرمودند: به شرطی که غنچه گل کاغذی نباشد.
نعمت زاده افزود: به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اعلام می کنم بنگاههای اقتصادی دو کشور برای گسترش روابط بسیار جدی هستند بطوریکه امروز نخست وزیر ایتالیا در اتاق بازرگانی خطاب به شرکتهای ایتالیایی گفت: مبادا آبروی ما را ببرید و کم کاری کنید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از سفر رئیس جنهور کره جنوبی به ایران خبر داد و گفت: در این سفر که به زودی انجام می شود یک هیات بسیار بزرگ اقتصادی رئیس جمهور کره جنوبی را همراهی می کنند.
وی همچنین گفت شنبه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با چند تن از مقامات اقتصادی این اتحادیه به ایران می آیند.
وزیر صنعت گذری هم به صنعت خودرو و حاشیه های آن زد و افزود: شرکت مشترک پژو و ایران خودرو که با مشارکت 50 درصدی طرفین ایجاد شده، در شرف ثبت و آغاز رسمی فعالیتش در ایران قرار دارد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش