سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیترامشب - نماد« ما می توانیم» در خلیج فارس

1,297 بازدید7 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

علی اکبر شعبانپور مدیر عامل شرکت نفت وگاز پارس، با اشاره به وسعت عملیات و کار تخصصی مجموعه دست اندرکاران، گفت: با برنامه‌ریزی که انجام دادیم سکوی 14b با یکسری تغییرات و با توجه به اینکه دو سکو مربوط به 17 b و 18b در یارد صدرا به دلیل عملا پیشرفتی نداشتند و به دلیل رویکرد کلی وزارت نفت که برداشت از میدان مشترک در اولویت اول بوده است به این نتیجه رسیدیم که ما با توجه به اینکه فاز 14 از نظر پیشرفت عقب‌تر بود، این جابجایی و تغییرات صورت گیرد.
شعبانپور اظهار داشت: برنامه این مهاربندی نیز در حد 20 روز است و طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده 25 یا 26 تیر ماه پایان مهار بندی و حرکت به سمت دریا خواهد بود و برای حرکت به سمت دریا نیز معمولا حدود 2 تا 3 روز بستگی به شرایط دریا که جو به گونه ای باشد که بارج با یدک کش مخصوص به سمت موقعیت حرکت می کند و برای نصب هم طبق برنامه هایی که هست باید سه روز وضعیت دریا به گونه ای باشد که امواج آرام باشد تا نصب انجام شود.
وی ادامه داد: اکنون 11 چاه روی سکوی 18 b حفاری تمام شده و شرایط آماده جداسازی است و حداکثر تا هفته آینده سکو آماده نصب عرشه است وطی برنامه 25 و 26 تیر نصب می شود و زمان نصب هم ماکزیمم یک هفته پیش بینی می شود و بعد از نصب هم عملیات اجرایی در دریا شروع می شود.
مدیر عامل نفت و گاز پارس گفت: عملیات اجرایی در دریا شامل دو بخش اصلی هوکاپ و راه اندازی است که از جمله 11 چاه حفاری شده و شیرهای سرچاهی به قسمت های مختلف متصل شود یعنی 11 لوله کشی مخصوص و از آلیاژهای مخصوص با مشخصات خاص که همگی پیش بینی شده و باید انجام شود.
وی ادامه داد:علاوه بر این مشعل و پایه هم باید نصب شود که روز دهم تیر نیز سه پایه حمل و نصب و سپس خطوط ارتباطی به مشعل نصب می‌شود و بعد راه اندازی سکو انجام می شود ضمن اینکه برای صرفه جویی در هزینه‌ها و همچنین تسهیل در اجرا بیشتر مراحل کار در خشکی انجام می شود لذا عرشه با پیشرفت 92 درصدی و با عملیات مهار بندی و نصب تا 96 تا 98 درصد پای کار می آید و 2 درصد باقیمانده نیز هوک آپ و راه اندازی است.
شعبانپور تصریح کرد: سکویی که به دریا می رود معمولا 60 درصد پیش راه اندزی و 40 درصد راه اندازی می شود و بقیه هم در دریا انجام می شود.
وی با اشاره به تعبیه امکانات خوابگاه با ظرفیت 400 نفر گفت: بنابراین برنامه هوکاپ و راه اندازی و تاریخ خروج گاز، طبق پیش بینی ما 5 ماه از تاریخ مرداد ماه است لذا برنامه راه اندازی و خروج گاز از اواخر آذر انجام می شود و در نهایت ما طی 6 ماه آینده یک میلیارد فوت مکعب تولید از فاز 18 خواهیم داشت.
وی درباره عرشه 17 b نیز اظهار داشت: این سکو نیز همان سکوی 14 c است که با تغییرات و اصلاحات جایگزین می شود و اکنون در حد 86 درصد پیشرفت دارد و برنامه داریم که تا 2 ماه آینده آماده بارگیری شود.
شعبانپور تصریح کرد: مجموعا فازهای 17 و18 که یک پالایشگاه 2 میلیارد فوت مکعبی است با استفاده از دو عرشه 17bو 18b تا پایان امسال به تولید خواهد رسید.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های شرکت isoico در زمینه ساخت سکو اظهار داشت: این شرکت تا کنون 8 عرشه و یک سکوی sq1 پشتیبانی برای فاز یک در این یارد ساخته شده که البته منهای سکوهای شرکت ملی نفت و فلات قاره بوده است ضمن اینکه بعد از برجام و با برنامه های توسعه ای که هدف گذاری بالا با اولویت مخازن مشترک برنامه ریزی شده قطعا از پتانسیل این یارد استفاده می شود البته در زمینه کشتی سازی هم پتانسیل بالایی دارد.
مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس همچنین گفت: برنامه داریم که تا پایان سال عرشه آماده نصب روی 14 aانجام شود و بارگیری شود و 500 میلیون فوت مکعب از ظرفیت خالی فاز 12 استفاده کنیم و با برنامه ای که داریم سکوی بعدی سال آینده در برنامه مان خواهد بود.
وی در ادامه درباره دلایل جایگزینی صورت گرفته توضیح داد: تیم مهندسی پیمانکار و نفت وگاز پارس مدارک فنی ونقشه های مربوط به 18b و همچنین 17 b و همچنین مدارک فنی این دو سکوی 14 را بررسی کردند و بعد از اینکه ابعاد مشخص شد و وزن و همچنین مخصت فنی و فرایندی مشخص شد با اصلاحتی جایگزینی انجام شد.
شعبانپور اضافه کرد: علت این جایگزینی بود که برای دو سکوی فرعی فاز 17 و 18 در یارد صدرا در حال ساخت بود که به دلیل مشکلات این شرکت عملا فقط طبقات ساخته شده بوئد لذا بعد از بررسی دریافتیم که امکان ادامه کار وجود ندارد و برنامه اولویت فاز 14 هم مشخص شد و نتیجه این شد که جایگزینی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: برنامه ما این است که دو سکوی یارد صدرا با تغییرات و اصلاحاتی که انجام می شود قطعا طلب فاز 14 از آن دو سکو تامین شود.
مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: در حال حاضر مدیریت صدرا به عهده قرارگاه است و تیم مدیریت جدید تعیین شده و برنامه ما برای این شرکت این است که باید برای فاز 13، 4 سکو و 22و 24 هم 4 سکو و بری 17 و 18 نیز 10 سکو آماده کنند.
وی درباره اولویت امسال در پارس جنوبی گفت: ما تولید از فاز 20 و 21 هر کدام با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب (28.4 میلیون متر مکعب) و فاز 19، 2 میلیارد فوت مکعب، و یک میلیارد فوت مکعب از 17 و 18 که تولید از 5 فاز متعارف و معادل 5 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد بود و طبق پیش بینی تا پایان سال باید بتوانیم این 5 فاز را فعال کنیم و البته وضعیت نسبتا خوبی هم داریم.
وی تصریح کرد: هفته گذشته سکوی 19a بارگیری و شنبه هم عرشه فاز21 هر دو با یک بارج بارگیری می شود، در فاز 19 سکوی اقماری راه اندازی شده وبا راه اندازی واحد شیرین سازی یک میلیارد فوت مکعب از فاز 19 تولید خواهیم داشت و از فاز 21 هم تا آذر یک میلیارد فوت مکعب وارد مدار می شود و از فاز 19 b 500 میلیون فوت مکعب در برنامه امسال است.
شعبانپور خاطرنشان کرد: با توجه به گشایشی که از نظر شرایط مالی پیش آماده برنامه مان این است که 6 سکو در سال جاری نصب وبه بهره برداری و تولید برسد.
وی همچنین گفت: سکوی هفتم که مربوط به فاز 14 است سال آینده به مرحله بارگیری رسیده و زمان راه اندازی نیز 6 ماهه سال آینده خواهد بود که بخشی از خوراک فاز 12 تامین می کند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: با این وضعیت قطعا 100 میلون متر مکعب از 5 فاز امسال به تولید می رسد و تولید روزانه ایران به قطر رسیده و حتی از آن عبور می کنیم.
وی درباره برنامه قطر در تولید و برداشت از این میدان گفت: کشور قطر در سه سال گذشته بیشتر روی حفظ تولید کار می کند.
شعبانپور درباره تامین مالی فازهای 17 و 18 اظهار داشت: در پالایشگاه ها کاملا مجموعه شرایط آماده و یوتیلیتی وشیرین سازی آماده است یک واحد با بخش دریا کار می کند و یک فاز با گاز 6و7و8 در حال تولید است و گوگرد سازی هم بزودی راه اندازی می شود و تامین مالی در چارچوب قرارداد انجام شده است.
وی درباره وضعیت فاز 13 بعد از برخورد کشتی نروژی با جکت اظهار داشت: بعد از حل مشکل بیمه و ایمن سازی اکنون در مرحله آواربرداری هستیم و ساخت جکت نیز برای نصب در برنامه کاری است اما در هر صورت تصادف باعث شد سکوی ما که آماده بود از اولویت کنار برود و 2 سکوی دیگر در حال آماده سازی هستد و برای سال آینده که 2 سکو و 2 عرشه آماده می شود.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس درباره تغییر در پرداختی به کرگران پروژه ها بعد از گشایش های مالی اظهار داشت: ما زمانی هم که محدودیت منابع مالی داشتیم به اندازه ای به پروژه ها تزریق می کردیم که حقوق و مطالبات کارگری داده شود اما در هر صورت با گشایش مالی هر شرکتی که در پروژه ها کار کند پول به میزان کافی تزریق می شود.
وی ادامه داد: بیشتر قراردادها به جز فاز 19 و 14 بیشتر مطالبات پرداخت شده ضمن اینکه برداشت از دریا و درصد پیشرفت کار اولویت ما در پرداخت ها بوده است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش