سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیترامشب - برخی از مسئولان درک صحیحی از اقتصاد مقاومتی ندارند

1,024 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

محمد خوش چهره کارشناس اقتصادی با بیان این که هدف اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی های تهدیدزاست افزود: برخی از دست اندرکاران و دوستانمان در مجلس درک درستی از اقتصاد مقاومتی ندارندو فقط به تولید داخل و اشتغال زایی فکر می کنند.
دکتر خوش چهره استاد دانشگاه و اقتصاد دان کشورمان با حضور در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه ما احتیاج داریم در جهت مقاوم سازی اقتصاد کشورمان کارهای اساسی انجام دهیم گفت: باور و اعتقاد نداشتن به اقتصاد مقاومتی از چالش های پیش روی ماست.
این کارشناس اقتصادی عواملی همچون نبود ظرفیت و توان عمل به اقتصاد مقاومتی را در مجریان از یک طرف و پیروی از دستورالعمل مخالفان اقتصاد مقاومتی در راستای کمک به بررسی های عملیاتی این شیوه اقتصادی را از طرف دیگر چوپ های لای چرخ اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.

خوش چهره دربیان یکی از راهکار های تحقق اقتصاد مقاومتی افزود:‌ کاهش وابستگی های تهدیدزا می تواند نوعی خود اتکایی جهت بهتر پیش بردن اهداف اقتصاد مقاومتی به وجود آورد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اگر وابستگی تهدیدزا و استراتژیک باشد آسیب می رساند ادامه داد: در قرن حاضر و با شعار دهکده جهانی، تمام دنیا در مواردی به غیر از کالاهای اساسی و مصرفی مانند گندم، محصولات خوراکی و صنایعی همچون انرژی، دچار وابستگی هستند به طوری که تلاش برای نبود این نوع وابستگی هم جامعه را دچار فلج تدریجی می کند.

محمد خوش چهره در ادامه این برنامه افزود: برای شناسایی آسیب های اقتصادی یک کشور باید به علائم موجود در آن کشور توجه کرد.
او افزود: اقتصاد مقاومتی یک نوع نسخه و رویکرد است و معلوم نیست که می توان به آن اعتماد کرد یا خیر.
خوش چهره ادامه داد: با توجه به مزیت های راهکارهای اقتصادی ، همچون اقتصاد رقابتی ، تقابلی و تهاجمی ، کشور ما در وضعیت اقتصاد جنگی قرار دارد و می توان گفت مزیت های دیگر راهکارها برای آن کاربردی ندارد.
این کارشناس و تحلیلگر مسایل اقتصادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: هرچند توجه رهبری به نام گذاری سال های اخیر و جاری به جا، دقیق و صحیح است، اما در عمل آنچه به چشم می خورد نتیجه عکس دارد تا جایی که در 5 سال اخیر شاهد اقتصاد جهادی بوده ایم.
او افزود: با تحلیل های آکادمیک نمی توان رفع مشکل کرد و مزیت شیوه های اقتصادی را جهت رشد شاخص های اقتصاد و چرخه سرمایه در کشور به کار گرفت.

حسین راغفر دیگر کارشناس حاضر در استودیو تیتر امشب گفت:‌ هنوز نقشه راه روشنی برای صنعت نفت که حدود صد سال از سرمایه گذاری روی آن می گذارد نداریم.

راغفر ادامه داد: این فاجعه است که در صنعتی مثل نفت، به کشورهایی وابسته باشیم که خودشان از این ذخایر به دورند.
او افزود: اقتصاد ایران بی توجه به اینکه این صنعت است که می تواند ایجاد سرمایه و اشتغال کند، از قاجار تاکنون تحت سلطه ی بیگانگان بوده است.

این کارشناس نسبت سرمایه گذاری در صنعت را با میزان سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز و مسکن در کشور تا سال 85 ، نصف به نصف بیان کرد و ادامه داد: این روند در سال های اخیر به 73 درصد سهم مسکن و 23 درصد سهم صنعت رسیده است که بیانگر تولید مسکن بیش از حد نیاز است.
راغفر همچنین سهم سرمایه گذاری های خارجی را درسال های اخیر تنها 3 درصد اعلام کرد.
او ادامه داد: با توجه به هزینه های صورت گرفته در جامعه ، این خیلی طبیعی است که امروز شاهد رشد قابل ملاحظه ای در بخش های مختلف صنعت نیستیم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش