سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - قاچاق میوه ضربه جبران نشدنی به کشور

770 بازدید8 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

در پی ورود میوه های قاچاق به کشور علاوه بر ارزی که از کشور خارج شد و سهم دولت از این سود بالا رقمی معادل صفر تومان بوده است، آفات باغی هم به آسانی وارد کشور شده که خود می توان زنگ خطری برای کشور ما باشد که رتبه تولید محصولات باغی اش ۱ تا ۷ دنیاست.
قاچاق میوه این روزها صدای اهالی بازار میوه و تره بار را درآورده در کنار ارزی که به آسانی از کشور خارج می شود، بحث آفات باغی که از این طریق وارد کشور می شود، خود موضوع مهمی است که نمی توان به آسانی از کنار آن عبور کرد، رضا نورایی رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی و حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی استان تهران این موضوع را در برنامه تیترامشب بررسی کردند.
رضا نورانی رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی گفت: تولید محصولات ایرانی از نظر کیفیت و کمیت به میزان قابل توجهی است و نیازی به واردات میوه در این بخش نیست و افرادی که این محصولات را به صورت غیرقانونی وارد می‌کنند، خیانت بزرگی را به تولید کشور خواهند کرد.
وی افزود: معمولا کالاها از مرزهای ترکیه و عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود، اما برخی محصولات مانند پرتقال مصری و انگور شیلی در بازار به چشم می‌خورد که مبدا این واردات کشورهای نام‌برده نبوده، بلکه کشوری مانند امارات است که در کشاورزی حرفی برای گفتن ندارد.

نورانی اضافه کرد: اکنون قاچاق میوه به دلیل پیک برداشت مرکبات کاهش یافته، اما در زمانی که پیک برداشت محصولات بگذرد دوباره شاهد قاچاق انواع میوه در بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران تصریح کرد: ورود کالای قاچاق باعث می‌شود که هم دولت متضرر شود و هم مردم. دولت از این منظر که تعرفه قانونی خود را دریافت نمی‌کند و مردم از این جهت که سلامت میوه و جامعه در خطر می‌افتد.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره واردات اخیر میوه های خارجی به کشور گفت: هنوز پرونده میوه های قاچاق به کشور بسته نشده است و واردات میوه به صورت رسمی و قاچاق از مرزهای کشور صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه این حجم میوه به کشور به صورت قاچاق وارد می شود افزود: بازارچه های مرزی سهمیه ای برای ورود میوه دارند و باید در همان استان مصرف شود. اما به صورت تریلی به میدان بار و از میدان در مغازه ها وارد می شود.

مهاجران اظهار داشت: پرونده های قاچاق کمتر از یک میلیون تومان اصلاً تشکیل نمی‌شود و فرد زمانی که سود و منفعت را می‌بیند مجدد دست به این کار می زند. واردات قاچاق از هوا که نیست. گاهی نظارت صورت نمی گیرد، گاهی هم ماموران خلاف می کنند.

وی با بیان اینکه به وزارت صنعت اطلاع رسانی کرده ایم و گفتیم که میوه های قاچاق مجدداً در حال ورود به کشور است گفت: برخورد با میوه های قاچاق در میادین میوه و تره بار بر عهده بازرسان اصناف است که برخورد انجام می شود. اما زمانی که یک واحدی این میوه ها را داخل وانت می گذارد و روی آن میوه دیگری می‌چیند بازرس نمی‌تواند تک تک وانت‌ها را بازرسی کند. وظیفه مسئولان است که مقابل قاچاق را بگیرند، ما تنها اطلاع رسانی می‌کنیم.

مهاجران گفت: کدو حلوایی، شاه بلوط، آلو، شبرنگ و آووکادو ترکیه، پوملو چینی،انگور شیلی،پرتغال مصری،سیرچینی از جمله میوه هایی بوده که به صورت قاچاق وارد شده و مصرفشان ضروری نیست. شاه بلوط کیلویی16 هزار تومان،انگور شیلی 22 هزار تومان،نارنگی 4 هزار تومان، پرتغال 6 هزار تومان، کدوحلوایی ترکیه 10 هزار تومان، لیمو ترش پاکستان 10 هزار تومان و آووکادو ترکیه دانه ای 10 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: در حالی میوه های قاچاق وارد می شود که انواع پرتغال، نارنگی بندرعباس، سیرهمدان، لیموترش ذزفول در بازار موجود است و حتی در برخی اقلام طعم و مزه محصولات کشاورزی کشورمان بسیار بهتر از سایر کشورهاست.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش