سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - عامل انسانی مهمترین علت حوادث رانندگی

1,219 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

کشور ما در حوزه حمل ونقل یکی از بالاترین میزان فوت و مصدومیت را در بین کشورهای جهان دارد. در حالیکه در دنیا به ازای هر 10هزارخودرو حدود 9 نفر و در اتحادیه اروپا3 نفر کشته می شوند، اما در ایران حدود 37 نفر به ازای هر 10هزار خودرو جان خودشون رو از دست می دهند، یعنی حدود 3 برابر کشورهای اروپایی. در همین ایام نوروز بیش از 380 نفر از هموطنانمون در حوادث رانندگی در صحنه تصادف جانشان را از دست دادند که بیش از 70درصد این افراد متاهل بودند.
دکتر جمال الدینی معاون جمعیت هلال احمر در برنامه تیتر امشب درباره چرایی تلفات بالای حوادث جاده ای گفت: با توجه به آمار اعلام شده در کشورما عوامل انسانی نقش بیشتری دارند، با توجه به 430 فوتی که در صحنه اتفاق افتاده است، آمار بالایی در تلفات انسانی در حوادث جاده ای داشته ایم. عوامل نقلیه و زیرساخت در عوامل انسانی تاثیر دارند. وی افزود: نزدیک به 50 درصد حوادث ما مربوط به واژگونی بوده است که عوامل انسانی نقش بیشتری دارند، اما ازعوامل نقلیه و زیرساخت نیز نمی توان غافل شد چون بی تاثیر نیستند.
مهندس قربانی مدیرکل ایمنی و حریم راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز درباره نقاط پرحادثه گفت: این نقاط برنامه ای است برای ارتقای سطح کیفی راهها، با شناسایی نقاط مستعد حادثه را بررسی کرده و راههای ارتقای کیفی جاده ها در این نقاط که سابقه حادثه بیشتری دارند، انجام می شود. وی افزود: تصادفات، رفتار غلط در هرجایی می تواند اتفاق بیافتد. گاهی نقاط حادثه خیز اصلاح می شود ولی باز در نقاط دیگری حادثه روی می دهد. مهندس درباره شناسایی این نقاط حادثه خیزو تخصیص اعتبار گفت: معمولا برای تعیین نقاط پرحادثه دستورالعمل خاصی دارد. به طور سالانه مهندسین نقاط مستعد حادثه را بررسی و رصد می کنند و باهمکاری پلیس و وزارت راه آمار بدست می آید تا نقاط مستعد حادثه خیز شناسایی شود تا بلافاصله کار ارتفای کیفی انجام شود.
سرهنگ حمیدی رئیس پلیس راهور نیز در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب درباره حوادث جاده ای گفت: آن چیزی که به صورت منطقی وجود دارد این است که در میانگین کشورهای آسیایی وضع ما بهتر است. از میانگین دنیا وضع بهتری داریم در کشورهای اروپایی به لحاظ نوع خودرو جاده ها فرق دارد. کشور ما را باید با کشور مثل خودمان مقایسه کنیم تا وضعیت گویا باشد. وی گفت: در دهه 80 در یکسال 28 هزار کشته داشتیم اما با مجموعه کارهایی که سازمان ها خصوصا در حوزه پیشگیری انجام دادند و نظارات های پلیس و برخورد با متخلفان موجب شد که در پایان سال 94، شانزده هزار کشته داشتیم که روند کاهشی داشته ایم در دوازده سال اخیر.
دکتر آقاجانی معاون وزیر بهداشت نیز درباره حوادث جاده ای گفت: در نوروز امسال با 154 ماموریت عملیات گسترده ای انجام دادیم. با 5000 آمبولانس وارد شدیم تا بتوانیم این ماموریت ها را به خوبی انجام دهیم. اما با توجه به جاده های ف رعی و روستایی از برنامه پنج مقداری عقب هستیم . در اورژآنس با استاندارد های جهانی فاصله داریم. اما امسال با افزایش آمبولانس و پایگاهها توانستیم پوشش بهتری را در حوادث جاده ای فراهم کنیم.
آذریان کارشناس برنامه نیز که به صورت تصویری با گفتگوی تیتر امشب ارتباط داشت درباره حوادث جاده ای گفت: وقتی مدیریت متمرکز نباشد و متولی نباشد حوادث بیشتری اتفاق می افتد. وی گفت: راهکار این است که باید مسئولین مسئولیت را بپذیرند و نهادهای زیربط را متمرکز کنند تا شاهد حوادث کمتری باشیم. آذریان گفت: ایران جزء مناطق قرمز است، همانطور که میدانیم سازمان ملل اعلام کرد باید در کشورهای در حال توسعه درباره پیشگیری از حوادث کارهای جدی تری انجام شود، آمار کشته ها کمتر شده است اما آمار مسئولین نیز کم شده است. وی گفت راهکار انجام شده متناسب نیست و باید متولی مشخص شود تا مشکلات حل شود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش