سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - آمریکا دست از پا خطا کند ناوهایش غرق می شود

1,635 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اعلام این خبر گفت: منطقه تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان منطقه آبهای بین المللی است. کشورهای مختلف نیز در این منطقه می توانند حضور داشته باشند. آمریکایی ها خلیج فارس را به عنوان منطقه ای تعریف کرده اند که برای آنان حکم منطقه حیاتی را دارند. حضور شیطان بزرگ در این منطقه معمولی نیست. هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای را در اینجا داشته باشند. آرایش منطقه طبیعی نیست. همین الان حول و حوش 60 فروند شناور از کشورهای مختلف در خلیج فارس حضور دارند.
ما در تمام 24 ساعت روز این شناورها، پهپادها و ... را رصد می کنیم. با انواع توانمندی و امکانات را برای اشراف اطلاعاتی در اختیار داریم. گشت های مستقیم، پهپادها و سایر امکانات برای اشراف اطلاعاتی به کار می بندیم. مجموعه های مختلف نظام ازجمله نیروی هوایی سپاه، نیروی هوایی ارتش و سایر ارکان این کار را انجام می دهند.
سردار فدوی افزود: آمریکایی ها مجبور شدند در سال های گذشته در محدوده ای که ما تعیین می کنیم حضور داشته باشند. قسمت اعظمی از آبراهای اصلی خلیج فارس در محدوده آب های سرزمینی قرار دارد. کنوانسیون 1982 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منعقد شد که تغییراتی آمریکایی در کنوانسیون قبلی ها انجام دادند تا بتوانند محدودیت هایی که می توانست قبلا وجود داشت کمتر شود. عبور از آبراه سرزمینی به لحاظ یکی از آن پارامترها عبور بی ضرر است. عبور بی ضرر این است که ضرری برای کشور ساحلی نداشته باشد. مشخصا مصداق عبور بی ضرر برای آمریکایی ها وجود ندارد. سال هاست که آمریکایی ها از آبراهای ایران عبور نمی کنند.
سردار فدوی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از اوایل سال 1394 به آمریکایی ها اعلام کردیم اینجا خلیج فارس است و باید با ما فارسی صحبت کنند. آنها این کار را می کنند. حتی پس از دستگیری ملوانان آمریکایی ها اکثر آنان فارسی صحبت می کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با هشدار به آمریکایی ها گفت: آنان باید مواظبت بکنند مبادا پهپادهاشان و هواپیماهایشان در فضای هوایی ما حضور داشته باشند. ما عبور آمریکایی ها در هوای سرزمینی را نیز بی ضرر نمی دانیم و مطمئنا در این زمینه از فضای سرزمینی خودمان دفاع خواهیم کرد.
در 27 سال گذشته پس از جنگ آمریکایی ها به درک بهتری از منطقه رسیده اند. در دشمنی با انقلاب اسلامی هیچ گونه افولی صورت نگرفته است. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا حدود 20 روز پیش در امارات مصاحبه کرد و گفت: ما با متحدان منطقه ای و غیرمنطقه ای به دنبال این هستیم که یک قدرت بازدارنده در برابر ایران ایجاد بکنیم. این وضعیتی است که بین ما و آمریکاییان سال هاست که برقرار است. تا یک توانمندی بازدارنده ای را در برابر ایجاد بکنند. آمریکایی ها سالهاست که این اعتقاد را دارند که دارای این توانمندی بازدارنده است.
او افزود: آمریکایی ها هیچ گاه روزهای سال های 1366 و 1367 را فراموش نخواهند کرد. در سال 66 و 67 مصیبت هایی بر آمریکایی ها وارد شد که برای آنان تجربه گرانبهایی شد. هیچ گاه در خلیج فارس آتش بس نبوده است. آمریکایی ها در هر جایی از خلیج فارس به هر نقطه نگاه می کنند نیروهای دریایی ایران را می بینند.
سردار فدوی گفت: آمریکایی ها اطمینان دارند که اگر دست از پا خطا کنند ناوهایشان در خلیج فارس غرق خواهند شد. آمریکایی ها به آسیب پذیری خودشان در برابر قایق های تندرو سپاه وقوف دارند. در اواخر بهار 1366 یک مقام نظامی آمریکایی گفت؛ ناوهای اعزامی ما به خلیج فارس نه تنها قادر نیستند مأموریت های محوله را انجام دهند، حتی قادر نیستند که در برابر قایق های سپاه از خودشان محافظت کنند. در سال 66 آمریکایی ها 86 ناو جنگی در منطقه داشتند. کوچکترین شناورهای آمریکا که فری گیت بود یک میلیارد دلار ارزش داشت. آنان در این سال گونی های شن را دور تا دور ناوهای خودشان را پوشاندند و یک تیربار گذاشتند و یک نفر پشت این تیربار گذاشتند تا از ناوهای خودشان در برابر قایق های تندرو سپاه دفاع کنند.
وی در خصوص دستاوردهای نیروی دریایی سپاه نیز گفت: حداکثر سرعت ناوهای آمریکایی 31 نات هست. اما ما قول داده بودیم که سرعت را از 60 نات به 80 نات برسانیم. در اواخر بهمن ماه سال گذشته ما آزمایش های خودمان را در مورد شناورهای با سرعت 80 نات انجام دادیم و به این سرعت دست پیدا کردیم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش