سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

ولاگ چیست و چگونه ولاگ بسازیم؟

482 بازدید4 سال پيش
mali2000

mali2000کاربر mali2000

mali2000کانال mali2000

ولاگ (Vlog) یا ویدئوبلاگ (Video Blog) یک بلاگ کوتاه برای وبلاگ است که از ویدئو به‌ عنوان محتوای اولیه استفاده می‌شود. ولاگر (Vlogger) هم به کسی گفته می‌شود که ویدئوبلاگ می‌سازد.
چندتا از ویژگی‌های این نوع محتواها «فرداد جهان بخش» به خوبی توضیح داده:
حرف‌هایی که در ولاگ/بلاگ گفته می‌شود، معمولاً غیررسمی است. منظور از غیررسمی‌بودن، غیرمعتبر‌بودن نیست. منظور این است که یک نوشتۀ بلاگ در مقایسه با یک مقالۀ علمی لحن غیررسمی‌تر و صمیمی‌تری دارد و می‌تواند دربارۀ چیزهایی بگوید که شاید در فضای مقالۀ علمی نگنجد. با همین نسبت یک ولاگ می‌تواند دربارۀ چیزهایی باشد که یک برنامۀ تلویزیونی هیچ‌وقت جایگاهی برای آن نداشته است.
ممکن است حوزه‌هایی که یک ولاگر/بلاگر دربارۀ آن‌ها محتوا تولید می‌کند، بیش‌از‌حد گسترده و نامربوط به موضوع‌های دیگری که در آن‌ها قبلا تولید محتوا کرده است، باشد. برای همین هم در انتخاب موضوع برای تولید ولاگ دستتان باز است.
در فضای ولاگ/بلاگ تعامل تولیدکننده‌های محتوا با بیننده‌ها/خواننده‌ها به‌راحتی انجام می‌شود. سیستم نظردهی یکی از بنیان‌های اصلی این نوع محتواست.
به‌طور‌کلی برای تولید این جنس محتوا یک قانون وجود دارد آن هم اینکه هیچ قانونی وجود ندارد! یک سنگِ تراش‌نخورده داریم به‌علاوۀ میخ و چکش! هرکاری بخواهیم می‌توانیم روی سنگ انجام بدهیم. برای همین می‌توانیم یک ولاگ منحصربه‌فرد بسازیم که فقط متعلق به خودمان است. یکی از جاذبه‌های این حوزه مخاطبان آن هستند. مخاطب‌های ولاگ/بلاگ انسان‌هایی هستند که شاید به‌سختی بتوانیم در شبکه‌های اجتماعی یا خیابان پیدایشان کنیم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش