سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

دانستنی های جالب در موردملکه‌ی گل‌های شاخه بریده گل رز

695 بازدید3 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
mali2000

mali2000کاربر mali2000

پرورش گیاهکانال پرورش گیاه

گل رز یکی از محبوب ترین گل‌هایی که در مناسبت‌هایی زیادی اونو به عزیزان خودمون هدیه میدیم.ما در این ویدیو کمی از تاریخچه،انواع اون، نگهداری و دلیل افزایش قیمت رز در مناسبتها و اینکه رز جاویدان چیه و چگونه ساخته میشه و حتی شرایط نگهداری اون به مدت طولانی تری صحبت کنیم!

*معرفی و تاریخچه‌ی رُز
گل رُز تاریخچه‌ی بسیار متفاوتی در سراسر جهان دارد اما همه‌ی کشورها آن را دوست داشتند و استفاده‌های زیادی از آن می‌کردند. به طور مثال در کشور روم کاربردهایی مثل ساخت عطر، دارو و حتی تزئین جشن‌ها استفاده می‌شده است.
در تاروت گل رُز نمادی از امید و شروع دوباره و تیغ‌های آن نماد دفاع است.
همچنین در اروپا بسیار محبوب و باغ‌های بزرگ گل رُز نشانه‌ی تجمل بوده است.
در دوران مسیحیان این گل زیبا را با ۵ زخم حضرت مسیح یکی می‌دانستند و برای آن ها مقدس بود. در کشورهای اسلامی و ایران این گل مقدس شمرده شده و آن‌را گلی از گل‌های بهشت می‌دانند.

*انواع گل رز از نظر گونه
این گل زیبا به ۳ دسته‌ی اصلی از نظر گونه تقسیم شده است که شامل:
رُزهای باغی قدیمی : آلبا، بوربون، و 9نوع دیگه
( سنتیفولیا،چاینا، داماسک، اگلندتریا، گالیکا، دورگه پرپچوال،موس، پورتلند،چای،)

رُزهای باغی قدیم بالارونده:
آیر شایر،بورسالت و 3 نوع دیگه
(چای بالارونده،نوزت، دورگه سمپرویرن)

رُز باغی جدید: دورگه چای، بالارونده و 4 نوع دیگه
(مینیاتور،درختچه‌ی جدید، فلوریبوندا)

*تفاوت گل رز هلندی و گل رز ایرانی
رز هلندی بین ۱۰ تا ۲۰ و رز ایرانی بین ۳ تا ۶ روز ماندگار است.
اگه به دنبال تنوع بیشتر در رنگ هستین باید بهتون بگم که رز هلندی ۲۲ رنگ داره که درتمام طول سال همه‌ی آن رنگ‌ها در دسترس هستن در صورتی ک رز ایرانی فقط در ۴ رنگ موجوده و فقط رنگ قرمز آن در تمام طول سال در بازار وجود داره .
در ضمن رز ایرانی خارهای بیشتر و عطر و بوی کمتری نسبت به نوع هلندی داره.
یه نکته اینکه با توجه به مزایای رز هلندی قیمت اون هم نسبت به نوع ایرانی بیشتر است.

*انواع رُز براساس رنگ
گل‌های رُز بر اساس رنگ‌ها دارای معانی متفاوتی اند. مثلا
رنگ قرمز نشان‌دهنده‌ی عشق، رنگ زرد:حسادت صورتی:احساسی عمیق و رنگ سفید، پاکی را نشان می‌دهد.
*دلیل انتخاب گل رُز از نظر روانشناسی
اگه اولین گلی که به سمتش جذب میشین گل رز هست از نظر ویژگی‌های شخصیتی در روانشناسی شما فردی احساساتی و رمانتیک هستین.
عاشقان گل رز بهترینارو برای بقیه میخوان و حافظ رسوم و سنت‌ها هستن.
اگه شما هم به گل رز علاقه دارین از نظر شخصیتی به دنبال کامل شدن تلاش میکنین و برای روابطتون با دیگران اهمیت ویژه‌ای قائلین و برای شما معنا دارن.
مردانی که به گل رز علاقه دارن شیفته‌ و عاشق پیشه‌ی همسران خود هستن.

*خواص رز
میدونستین قیمت اسانس گل رز با قیمت طلا مساویه۰؟
از گل رز محصولات زیادی در موارد غذا و دارو تهیه و تولید میشه. همین ویژگیهای متنوع و زیاد گل رز باعث شده تا نه تنها بخاطر زیبایی بلکه بخاطر کاربردهایی که در عطرسازی، محصولات آرایشی و بهداشتی، قنادی و آشپزخانه‌ها مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیره. گل رز انقدر محبوب و خاص است که فصل اردیبهشت به فصل گل و گلاب‌گیری معروف شده است.

*شرایط محیطی کشت و نگهداری گل رز
گل رز علاقه‌ی زیادی به نور خورشید دارد و نور زیادی می‌خواهد. آب و رطوبت کافی لازمه‌ی رشد این گل زیبا است و بهترین زمان آبیاری اون صبح زود است. دمای مناسب برای رشد این گل بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است. خاکی با زهکش بالا با ترکیب خاک باغچه و ماسه شسته و کود حیوانی یا ورمی کمپوست با ماسه و خاک باغچه می‌تواند ترکیب خوبی برای این گل باشد.
بیشترین خطری که گل رز را تهدید می‌کند حمله‌ی شته‌ها است. با این وجود آفاتی دیگری هم مثل کپک خاکستری هستند اما میزان اتفاق افتادن آن‌ها به نسبت کمتر از شته است.

*دلیل افزایش قیمت گل رُز
قیمت گل در روزهای مناسبتی الخصوص روز مادر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی دارد که دلایل زیادی برای آن مطرح می‌شود از جمله مورد پسند بودن این گل برای هدیه دادن، افزایش تقاضا و کم بودن عرضه، یخ زدگی گل‌ها به خاطر سرمای زیاد، بالا رفتن نرخ ارز و گران شدن ملزومات گل و گیاه مثل ربان، اسفنج، کاغذ رنگی هم باعث گران شدن گل رز می‌شود. و البته بلندی و ضخامت ساقه‌ی رز هم میتونه در افزایش قیمتش موثر باشه چون در این صورت مدت بیشتری موندگاره و کیفیت بالایی داره.

*تهیه‌ی باکس گل
اگه در مناسبت‌ها و برای عزیزانتون باکس گل یا دسته گل تهیه میکنین و بابت اون هزینه‌ی زیادی میکنین لازمه بدونین که میتونین اینکارو هم خودتون انجام بدین و اما اگه وقت اینکار رو ندارین یا به هردلیلی ترجیح میدین که گلفروش باکس رو براتون تزیین کنه میتونین به ازای مبلغی بیشتر بابت ساختش دستمزد پرداخت کنین و باکس رو تحویل بگیرین.

*رُز جاویدان
رز جاویدان پدیده‌ای است که به کمک آن می‌توانید گل شاخه بریده را به مدت طولانی بدون نیاز به هیچ آبیاری و خاک و نوری نگهداری کنید.
رز جاویدان در مراحل خاصی مانند گرفتن رطوبت، بی رنگ کردن ، درآوردن به رنگ دلخواه و بعد موادی که باعث نگهدارندگی و حفظ رنگ آن می‌شود و در آخر قرار دادن گل‌ها در باکس شیشه‌ای که در کارخانه‌ی مخصوص انجام می‌شود.

*حالا چند نکته راجب نگهداری رز جاویدان
رز جاویدان در باکس شیشه‌ای قرار دارد پس موقع جابه جایی دقت کنید. برگ‌های این گل حساس هستند پس لمس کردن آن‌ها به مرور گیاه را خراب می‌کند. همانطور ک گفته شد این گل احتیاج ب نور و آبیاری و دمای خاصی ندارد. بنابراین از قرار دادن گل خود در مکانی با نور خورشید خودداری کرده و غپار پاشی انجام ندهید و شما می‌توانید. رز جاویدان را در دمای معمولی نگهداری کنید. گل خودتان را به دور از رنگ‌های شیمیایی و رزین قرار دهید.
گرد و خاک از مقدار زمانی که این گیاه ماندگار است کم می‌کند پس باکس را باز نکنید و برای گرد گیری هم اینکا را به آرومی انجام دهید.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش