سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سریال پیکی بلایندرز دوبله فارسی فصل پنجم قسمت 3

491 بازدید3 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
topmovies

topmoviesکاربر topmovies

سریال دوبله فارسیکانال سریال دوبله فارسی

جنایی - درام
نقابداران سریالی انگلیسی در ژانر جنایی است که توسط استفن نایت طراحی و تولید شده است. سریال که در بیرمنگام می گذرد ماجرای قدرت گرفتن خانواده گنگستری شلبی را پس از جنگ اول جهانی روایت می کند. ماجرای سریال بر اساس داستان واقعی خانواده ای به همین نام در دهه 1890 نوشته شده است و گروه بازیگران آن شامل کیلین مورفی، هلن مک کروری و پال اندرسون است. به گفته سازنده سریال تمام کردن داستان این مجموعه حدود هفت فصل زمان می خواهد. فصل پنجم این سریال در تاریخ 25 آگوست 2019 از شبکه بی بی سی پخش شد.
طراح:
استفن نایت
واکنش منتقدها:
این سریال از نظر متن، بازی ها و تصویربرداری بسیار تحسین شده است و به خصوص چون به دوره ای از تاریخ انگلیس پرداخته که قبلا در کمتر سریالی دیده شده بود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. الن ای جونز از نشریه ایندیپندنت پس از دیدن فصل دوم سریال نوشت: «بازی یکدست و عالی کیلین موفی و هلن مک کروی در این فصل با حضور بازیگران جدید (نوا تایلر و تام هاردی) درخشش بیشتری هم پیدا کرده است». سریال در وبسایت راتن تومیتوز نمره عالی 92% را کسب کرده است و در لیست بهترین سریال های سایت imdb نیز جای دارد.

یادداشتی بر فصل پنجم سریال «نقابداران»
نقابداران از فصل اول تا حالا که فصل پنجم آن به پایان رسید، مسیری را طی کرده که تغییری بزرگ را نشان می دهد. سریال از یک درام گنگستری جمع و جور در فصل اول حالا به مجموعه قدرتمند و جذابی درمورد قدرت، خانواده و مضامین دیگر تبدیل شده است. هرچند در این مسیر جاهایی بوده اند که ترجیح میدادم رفتارهای خشونت آمیز شخصیت ها محدود به همان خیابان های بیرمنگام بماند اما به طور کلی گسترش داستان سریال بسیار راضی کننده بوده است.
با جلو رفتن فصل های سریال، توماس شلبی به عنوان رئیس خانواده نقابداران به جایگاه های بالاتری از قدرت دست پیدا کرده است. حالا شلبی در پارلمان حضور دارد و داستان سریال بسیار پیچیده تر شده است چرا که دشمنی ها با سرعت بیشتری برملا می شوند و عمر قول و قرارها از همیشه کم تر است. در فصل پنجم سریال شاهد بازگشت موفق آن به ریشه هایش هستیم چرا که سریال بار دیگر روی خانواده و وضعیت روحی تامی متمرکز شده است. این بازگشت در جنبه های تصویری سریال هم اتفاق افتاده است و فیلمبرداری فوق العاده آن فضایی ناآرام را فراهم کرده که وضعیت روحی شلبی را بازتاب می دهد.
استفن نایت اعلام کرده است که داستان توماس شلبی تا فصل 7 ادامه خواهد یافت و با شروع جنگ جهانی دوم به پایان خواهد رسید. تا قبل از پخش شدن فصل پنج احساس میکردم امکان ندارد این داستان را بیش از یک فصل دیگر ادامه داد اما بازگشت سریال به جذابیت های اصیلش در این فصل بینندگان را خیلی به آینده امیدوار کرده است. حالا که نقابداران به وضعیت روانی توماس شلبی و روابط شخصی او می پردازد و تمرکز آن از روی دشمن های نه چندان به یادماندنی این فصل های اخیر برداشته شده، می توان انتظار داشت که فصل های بعدی آن را به یک سریال جنایی بسیار کامل تر تبدیل کنند. با وجود این که در این سالها دنیای سریال مثل شخصیت سیاسی تامی و جاه طلبی مایکل رشد کرده است اما تمرکز آن روی درونیات شخصیت هایش از بین نرفته است. بعد از دیدن اتفاقات قسمت آخر این فصل بی صبرانه منتظر آمدن فصل بعدی هستم.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی به فصل پنجم:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86%
نظر مثبت:
یه فصل فوق العاده دیگه، اما از این فصل مشخصه که داره برای فصل شش مقدمه چینی میکنه که قراره به مراتب بزرگ تر باشه. آدم بدهای این فصل بهترین آدم بدهای کل سریال هستن.
نظر منفی:
آدم های داستان به سمت ماجراهایی پرتاب میشن که هیچ نسبتی با شخصیتشون نداره. امیدوارم توی فصل بعد داستان یکم منطقی تر جلو بره.

دیالوگ برگزیده:
تامی شلبی: همه ماها فاحشه هستیم، فقط بخش های متفاوتی از بدنمون رو میفروشیم.

جزئیات:
تا پایان فیلمبرداری فصل دوم این سریال کیلین مورفی حدود 3000 سیگار سر صحنه آن کشیده است. با اینحال او از سیگارهای مخصوصی استفاده می کند که شامل نیکوتین و تنباکو نیستند.
بازیگران شخصیت های مایکل گری و جان شلبی در واقعیت برادر هستند.
تعداد کانال های آب شهر بیرمنگام از ونیز بیشتر است.
این چهارمین همکاری کیلین مورفی و تام هاردی است.
هم کیلین مورفی و هم تام هاردی قبلتر نقش شخصیت های دشمن بتمن را بازی کرده اند. مورفی در نقش مترسک و تام هاردی در نقش بین.
پال اندرسون و تام هاردی با هم در فیلم «از گور بازگشته» (2015) بازی کرده اند.
مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی
برنده جايزه بفتا براي بهترين سريال درام در سال 2018
نامزد جايزه بفتا براي بهترين سريال درام در سال 2015
نامزد جايزه بفتا براي بهترين طراحي توليد در سال 2014
نامزد جايزه بهترين فيلمبرداري از انجمن تصويربرداران امريکا در سال 2019




نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش