سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

انواع حمایت و مقاومت ها در تحلیل تکنیکال

173 بازدید2 سال پيش
lopiro

lopiroکاربر lopiro

lopiroکانال lopiro

خطوط حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال خطوط فرضی مهمی هستند که در یک قیمت مشخص، بازار در گذشته نسبت به آنها عکس العمل نشان داده و انتظار داریم بازار نسبت به این قیمت ها در آینده نیز عکس العمل نشان دهد. به صورت قراردادی به خطوطی که بالاتر از قیمت کنونی قرار دارند خطوط مقاومت و به خطوطی که پایین تر از قیمت کنونی قرار دارند خطوط حمایت می گویند. دو عبارت حمایت و مقاومت معادل انگلیسی Support و Resistance می باشند و منظور از حمایت در تحلیل تکنیکال سطحی است که در آن تمایل به خرید یا تقاضا به اندازه کافی قوی می باشد و بر فشار فروش غلبه می کند. اما مقاومت در تحلیل تکنیکال برعکس حمایت می باشد و مقاومت محدوده یا سطحی است که در آن فشار عرضه بر تقاضا غلبه می کند. با توجه به عامل حمایت (تقاضا) و مقاومت (عرضه)، می‌ توان گفت هر گاه قیمت ‌ها در بازار سرمایه افزایش می ‌یابد مشخص می ‌کند که خریداران، کنترل قیمت را در دست گرفته‌ اند و هنگامی که قیمت ‌ها با کاهش مواجه می ‌شوند نشانگر تسلط فروشندگان بر بازار است. در حقیقت میزان داد و ستد، تعیین کننده و تغییر دهنده قیمت‌ ها است. در چنین شرایطی برنده نبرد، کسی است که جهت حرکت قیمت ‌ها را مشخص می ‌کند.
خریداران به دنبال بالا بردن و فروشندگان به دنبال پایین کشیدن قیمت ‌ها هستند. زمانی که خریداران قصد خرید دارند، قیمت‌ ها رو به افزایش رفته و زمانی که فروشندگان قصد فروش دارند قیمت ‌ها با کاهش مواجه می‌ شود. در این نبرد و داد و ستد میان خریداران و فروشندگان یعنی در فرآیند عرضه و تقاضا قیمت‌ ها شکل می ‌گیرند که در این شرایط، سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، از مهم ‌ترین مفاهیم به شمار می ‌روند.
بنابراین سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ، سطوحی از قیمت ‌ها هستند که معامله گران تمایل به خرید، نزدیک به سطح حمایت و فروش، نزدیک به سطح مقاومت را دارند. وقتی این خط شکسته شود میزان عرضه و تقاضا و روانشناسی تغییرات قیمت، تغییر می ‌کند و سطوح جدید حمایت و مقاومت یعنی تقاضا و عرضه شکل می ‌گیرد.
نکته قابل ذکر این است که سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، اعداد دقیقی نیستند و ممکن است در شرایطی با تغییراتی مواجه گردند.
برای آشنایی بیشتر با حمایت و مقاومت استاتیک در تحلیل تکنیکال این ویدیو را تا انتها مشاهده نمایید.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش