سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

نصب وردپرس | آموزش وردپرس | سایت من

204 بازدید2 سال پيش
siteeman

siteemanکاربر siteeman

سایت منکانال سایت من

مجموعه از سایت من بپرس: 1. چگونه وردپرس را روی کامپیوتر خودم نصب کنم؟

جواب کوتاه این سؤال اینکه بله روی کامپیوتر و هر سیستم‌عامل دیگری، شما می‌توانید وردپرس نصب کنید و استفاده کنید. ولی قبل از این‌که کامل‌تر به این سؤال پاسخ بدم یک نکته‌ای رو اضافه کنم ببیند وقتی‌که شما وردپرس را دانلود می‌کنید.

ساختار وردپرس چگونه است؟
وردپرس شامل یک سری فایل‌های php است که یک سری کدها نوشته شده و عملاً هیچ چیزی به‌غیراز فایل شما نمی‌بینید که در ادامه میریم به‌صورت عملی این مورد باهم بررسی می‌کنیم. وقتی این فایل‌های php می‌خواهند اجرا بشوند و اون کدهایی که نوشته شده را روی صفحه‌نمایش داده شود و کاربران بتوانند نتیجه این کدها را ببینند نیازی دارند به یک سری برنامه‌های که این کدها را تبدیل کند به چیزی که کاربر ببیند.

مثلاً شما در همین تصویر نگاه کنید فرض کنید این عنوان و این مواردی که این قسمت نوشته شده یک سری کدهایی پشت این نوشته‌ها است. برای اینکه ما بتوانیم این ظاهر را ببینیم نیاز است یک برنامه‌ای این کدها را تبدیل کند مثلاً از این برنامه ما به‌صورت پاورپوینت می‌توانیم استفاده کنیم ولی اگر بخواهیم در مورد خود وردپرس صحبت کنیم.

کدهای وردپرس چگونه کار می‌کنند؟
همین‌طور که این منوها را در تصویر مشاهده می‌کنید رو هرکدام که کلیک می‌کنیم یک محتوایی به ما نشان می‌دهد که پشت این محتواها یک سری کدهایی است برای این‌که کدهای یک صفحه را ببینید می‌توانید با کلیک راست کردن در صفحه و انتخاب view page source تمام کدهایی که در این صفحه نوشته شده را ببینید.

یعنی اگر ما برنامه‌ای نداشته باشیم که این کدها را تبدیل کنیم به یک ظاهر گرافیکی که افراد بتوانند این‌ها ببینند عملاً این کدها هیچ فایده‌ای ندارد و فقط ما می‌توانیم کدها را ببینیم و هر کاربری نمی‌تواند تشخیص دهد که این کدها چه هستند. پس برای اینکه فایل‌های وردپرس را تبدیل کنیم به یک ظاهر گرافیکی که همه افراد بتوانند بینند که دقیقاً پشت این کدها چی نوشته شده ما نیاز داریم به یک سری برنامه‌ها که این کدها را در مرورگر به یک ظاهر گرافیکی تبدیل کند.

انواع روش نصب وردپرس
نصب وردپرس به دو صورت انجام می‌شود: 1- به‌صورت آفلاین که رو کامپیوتر خودمان می‌توانیم وردپرس نصب کنیم و این ظاهر گرافیکی ببینیم. 2- به‌صورت آنلاین همین‌طور که در ویدئو می‌بینید ما وردپرس نصب می‌کنیم و استفاده می‌کنیم.

برای اینکه وردپرس به‌صورت آفلاین روی کامپیوتر و یا لب تاب خودتان نصب کنید برنامه‌های زیادی وجود دارد که به‌صورت آفلاین می‌توانید از وردپرس استفاده کنید. من یک مورد به شما معرفی می‌کنم و می‌توانید با یک سرچ ساده فقط همین عبارت سرچ کنید که چگونه وردپرس را آفلاین نصب کنیم یا به‌اصطلاح رو لوکال‌هاست نصب کنیم.


لوکال هاست چیست؟ (localhost )
لوکال‌هاست فضایی محلی که ما به‌صورت آفلاین می‌توانیم از آن استفاده کنیم و اما برنامه‌ای که من مدنظرم است شما می‌توانید از برنامه زمپ استفاده کنید که با یک سرچ کوچک می‌بینید که برنامه زمپ چه امکاناتی دارد.

برنامه زمپ xampp چیست و چگونه کار می‌کند؟
برنامه زمپ دقیقاً برای شما فضای محلی ایجاد می‌کند که بتوانیم فایل‌های وردپرس را در کامپیوتر خودمان به‌صورت آفلاین نصب کنیم فایل‌های وردپرس دو بخش کلی دارد: 1- فایل‌هایی که کاربر به‌صورت گرافیکی می‌بیند (مثال عملی در ویدئو) 2- قسمتی‌هایی که کاربر اطلاعات خودش را وارد می‌کند.

MySQL چیست و چگونه کار می‌کند؟
اطلاعاتی که کاربران وارد می‌کنند همان نام و نام خانوادگی و یا اطلاعات بانکی در بخش دیتابیس وردپرس ذخیره می‌شوند و دیتابیسی که وردپرس از آن استفاده می‌کند همان‌طور که در برنامه زمپ می‌بینید my sql است یعنی اسم این برنامه که این اطلاعات مهم کاربر در آن ذخیره می‌شود my sql است.

ما این برنامه نصب می‌کنیم که اطلاعات مهمی که وارد می‌کنم را در قسمت my sql ذخیره کند همان‌طور که در ویدئو هم می‌بینید دکمه استارت بزنید و هر اطلاعات مهمی که وارد می‌کنید را توی این قسمت ذخیره می‌کند.

سرور آپاچی( apache ) چیست و چگونه کار می‌کند؟
قسمت مهمی دیگری که در برنامه زمپ وجود دارد اینکه حالا ما باید ارتباطی برقرار کنیم بین کدهای صفحه و دیتابیسی که در بالا توضیح دادم. برای این‌که این ارتباط برقرار شود ما به یک سرور نیاز داریم. سرور محلی است که اطلاعاتی که ما روی سایتمان پیاده‌سازی می‌کنیم ذخیره می‌کند در دیتابیس ما که در زمپ از سرور Apache استفاده می‌کنیم که اگر می‌خواهید بدانید که سرور Apache چه هست و چکار می کنه می‌توانید با سرچ اطلاعات بیشتری کسب کنید اگر سؤالی داشتید می‌توانید آخر همین صفحه مشکل خودتان را مطرح کنید که در موردش من به‌صورت کامل توضیح می‌دهم.

پس هدف ما از این توضیحات این است که شما وقتی می‌خواهید وردپرس نصب کنید نیاز دارید به دو بخش مهم یکی my sql و دومی Apache و وقتی برنامه زمپ نصب کردید کافی این دو گزینه را فعال کنید تا سبزرنگ بشوند وقتی سبز هستند یعنی هیچ خطایی و جود ندارد.

فایل وردپرس در لوکال هاست کجا ذخیره می‌شوند؟
کافی در همان قسمت برنامه زمپ روی گزینه explorer کلیک کنید مسیر نصبی زمپ شما باز می‌شود که پیش‌فرض روی درایو c نصب می‌شود و پیشنهاد می‌کنم روی همان درایو c نصب کنید چون بعضی از برنامه‌ها که به‌صورت آفلاین وردپرس اجرا می‌کنند یک سری خطاهای عمومی دارد که بهترین حالت این است که در همان درایو c نصب شود.

خوب بعد از بازکردن صفحه explorer فایل مهمی توی این قسمت وجود دارد که به اسم htaccess این فولدر مهم جای است که ما یک فولدر به اسم دلخواه خود مثلاً test اضافه می‌کنیم که این اسم test همان آدرس سایت ما می‌شود و می‌توانید هر اسم دیگه ای بگذارید و داخل این فولدر فایل‌های وردپرس را قرار می‌دهید.
اطلاعات بیشتر در ..
**سایت من
منبع:

https://siteeman.com/wordpress/

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش