سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

معرفی سنگ گرانیت پیکاسو

221 بازدید2 سال پيش
axingo

axingoکاربر axingo

axingoکانال axingo

سخت ترین سنگ گرانیت است و در سنگ های گرانیت با کیفیت ترین سنگ که ما بیشتر با آن کار میکنیم سنگ گرانیت پیکاسو است. این سنگ فوق العاده سخت و با کیفیت است و در مجلس شورای اسلامی از معدن های این سنگ و سنگ های هم نوع آن در بیرجند استفاده کرده اند که به آن سنگ پارلمان هم می گویند که مقداری لیمویی رنگ است.
سنگ های پیکاسو از سنگ هایی هستند که از گدازه های آتشفشانی تشکیل شده اند. این سنگ چون از گدازه های سرد شده آتشفشانی تشکیل شده، بنابراین بسیار مقاوم و محکم است. وقتی سنگ گرانیت را ساب میزنیم و آینه می شود و وقتی در کف زمین هم استفاده بشود با اینکه کفش ها با کف سخت و خشن با آن تماس مداوم پیدا می کند، شفافیت و مقاومت خود را حفظ می کند.
در مورد سنگ های گرانیت مطلبی که وجود دارد این است که سنگ های گرانیت معمولا جذب آب کمی دارند البته بعضی از آنها جذب آب بیشتری دارند. سنگ پیکاسو جذب آب برابر 3/0 دارد یعنی جذب آب خیلی پایین و تقریبا صفر و در واقع سنگی است که برای تولید بسیار زیبا است.
بخش تیره رنگ سنگ دارای سختی کم و بخش روشن آن دارای سختی بیشتری است به همین خاطر موقع برش این سنگ و تولید محصول در مرحله نهایی یعنی ساب زدن سنگ، همواره یک چالش وجود دارد در مورد اینکه سنگ حالت چرمی به خود می گیرد یعنی دچار پستی و بلندی می شود چون این سنگ زمان ساب زدن جایی که نرم است بیشتر باربرداری می شود و جایی که سخت است کمتر و به خاطر اینکه این بخش ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ایجاد سطحی کاملا صاف بسیار سخت خواهد بود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش