سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

وکالت در طلاق/حق طلاق

164 بازدید2 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
yarvakil

yarvakilکاربر yarvakil

yarvakilکانال yarvakil


وکالت در طلاق/حق طلاق
1
Vakilvakilvakil
Vakilvakilvakil
1 دنبال‌ کننده


وکالت در طلاق

وب سایت حقوقی یاروکیل به معرفی و بررسی تخصصی وکالت در طلاق زنان پرداخته تا بهترین نحو شما را از حق و حقوقتان آگاه سازد.
وکالت در طلاق چیست؟

در واقع طلاق به مفهوم پایان قانونی زندگی مشترک و جدایی زن و شوهر از هم می باشد. در هنگام جاری شدن صیغه نکاح همه زن و شوهر ها گمان می کنند که زندگی مشترک آن ها پایان خوبی دارد و در طول عمرشان به خوبی در کنار هم زندگی می کنند. اما در طی زمان بر اثر مشکلات اختلافات بروز می نماید و این مشکلات و اختلافات در زندگی مشترک غیر قابل انکار است.
مفهوم طلاق

واژه طلاق زوج ریشه طلق و به مفهوم رهایی و آزاد کردن باشد و به جدایی زن و شوهر و اتمام زندگی مشترک به شکل قانونی اطلاق می شود.

یکی از علت‌ های سقوط ازدواج طلاق است که از نظر مفهومی به معنای ترک کردن می باشد. وقتی مردی زن خود را طلاق می دهد، در واقع عمل جدایی و ترک زندگی مشترک را انجام داده است.

در وضعیت کنونی جامعه به سبب مسائل مختلفی که در خانواده ها به وجود می آید، فرهنگ طلاق باید در جامعه درونی شود. به این معنا که چنان چه زن و شوهری به هر علتی اراده به جدایی از هم بکنند، نباید به هم توهین کرده و با اقامه انواع دعاوی کیفری و حقوقی نسبت به هم مسائلی را باعث شوند که بر مشکلات آن ها افزوده شود. بر اساس قانون مدنی حق طلاق در دسته حقوق متعلق به مرد است.

ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی تعیین کرده است که مرد قادر است با رعایت شرایط تعیین شده در قانون مذکور با رجوع به دادگاه درخواست طلاق زن خود را بنماید. بر این اساس زوج هر زمان که تمایل داشته باشد، قادر است بدون آن که دلیل خاصی بیاورد همسر خود را طلاق دهد. طلاق باید با صیغه طلاق و با حاضر شدن حداقل دو نفر مرد عادل که طلاق را استماع کنند، جاری شود. قانون مدنی بر اساس فقه شیعه دوازده امامی نگارش شده است. طرفداران مذاهب و ادیان دیگر که در قانون اساسی مورد رسمیت شناخته شده‌اند، بر اساس قانون طلاق و احوال شخصیه قادرند طلاق بگیرند.

طلاق هم مانند خیلی از امور حقوقی انواع و تقسیم بندی هایی را دارا می باشد که در ادامه به پرکاربردترین آن ها اشاره می‌کنیم.

در زیر به بررسی انواع طلاق می پردازیم:
طلاق رجعی

طلاقی است که در مدت عده ی طلاق، برای مرد امکان رجوع است. یعنی چنان چه مرد تمایل داشته باشد که به زوجه برگردد و به زندگی مشترک رجوع کند قادر خواهد بود و زن نیز وظیفه دارد که تکالیف زناشویی خود را انجام دهد و این حق را ندارد که مانع از رجوع مرد شود.

سوالی که این جا مطرح می شود این که مفهوم از عده چیست؟

زنی که ازدواج اش به هر سببی زائل شده است باید یک مدت زمانی را صبر نماید و از ازدواج با مرد دیگر امتناع ورزد. به عنوان مثال زنی که طلاق گرفته است یا عقد نکاح خود او به هر شکلی منفسخ شده است یا شوهر او فوت کرده است تا مدت زمانی حق ازدواج نخواهد داشت و در شرایطی که در این مدت بدون نگه داشتن مدت زمان مذکور در قانون ازدواج نماید عقد ازدواج او باطل است و اگر با علم به این موضوع اقدام به نکاح مجدد و برقراری رابطه جنسی کرده باشد، رابطه او در حکم زنا خواهد بود.
https://yarvakil.com/%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d9%84%d8%a7%d9%82/

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش