سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

بازدید از آبشار فرشته - ونزوئلا

802 بازدید2 سال پيش
  • 2 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
marco_polo

marco_poloکاربر marco_polo

marco_poloکانال marco_polo

آشنایی با بلندترین آبشار جهان آنجل |angel Falls  
به جرات می توان گفت که بلندترین و در عین حال زیباترین آبشار جهان آبشار آنجل است ، آبشاری بسیار ماورائی و پر آب که چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند ، می توان ساعت ها به این آبشار عظیم خیره ماند و غرق در عظمت آن شد ، به زبان اسپانیایی به این آبشار سالتو آنجل ( Salto Ángel ) هم می گویند و به دلیل معنای زیبای نام این آبشار از آن به #آبشار فرشتگان یا فرشته هم نام برده می شود اما نام اصلی آن آنجل فالز ( Angel Falls ) است.

تا به حال کارناوال به آبشار های زیادی سر زده است ، اما این بار با یک پدیده ی کاملا متفاوت رو به رو هستیم ، در جنوبی ترین منطقه ی کشور ونزوئلا در آمریکای جنوبی آبشاری خفته است ...

ارتفاع دقیق این آبشار 807 متر می باشد ، آبشار آنجل در میان کوهستان آیاآنتی پویی ( Auyantepui ) بر فراز صخره ای کاملا لغزنده که 979 متر ارتفاع دارد قرار گرفته .

این آبشار عظیم به رودخانه ی چورون ( Churun ) می ریزد که خود شاخه ای از رود کارائو ( Carrao River ) می باشد و این رود هم در نهایت به رود اورینوکو ( Orinoco ) می ریزد و سرچشمه اش هم باران است ، به دلیل باران های شدیدی که در ونزوئلا می بارد این آبشار به وجود آمده است ، درست است که این آبشار در فصل های کم بارش از آبش کم می شود اما به دلیل بارش های ناگهانی این منطقه هیچ گاه خشک نمی شود .

آبشار آنجل از شکافی در نزدیکی قله ی کوهستان آیاآنتی پویی به پایین سرازیر می شود.

کشف غیرقابل باور آبشار آنجل
شاید جالب و غیر قابل باور باشد که بدانید بلندترین آبشار جهان در قرن بیستم کشف شده است ! پیش از آن آبشار توگلا ( Tugela ) با ارتفاع 948 متر #بلندترین آبشار دنیا بود.

داستان کشف این آبشار رابطه ی مستقیمی با علت نام گذاری آن دارد ، آنجل به معنای فرشته ای است که نازل می شود. ماجرا از آنجا شروع شد که 16 جولای سال 1935 میلادی ( در برخی منابع این تاریخ 16 نوامبر 1933 ذکر شده ) ، خلبانی آمریکایی به نام جیمی آنجل ( Jimmie Angel ) بر فراز ونزوئلا در پرواز بود ، او که به این منطقه رفته بود تا سنگی با ارزش را پیدا کند. او که سوار بر هواپیمای ال ریو بود ، به قصد فرود به منطقه ی آبشار آنجل نزدیک شد ، اما به علت وجود گل و لای در منطقه هواپیمایش دیگر نتوانست بلند شود و در گل گیر کرد، او آسیب شدیدی ندید اما در منطقه ای دور افتاده با مقدار بسیار کمی غذا گرفتار شد و یازده روز با این اوضاع دوام آورد تا تواست نجات پیدا کند ، همسر جیمی که در این پرواز همراه همسرش بود هم سختی های زیادی را تحمل کرد.

اما با تمام دشواری هایی که تحمل نمود توانست به یکی از بزرگ ترین اکتشافات تاریخ دست یابد و آبشار غول پیکر آنجل را پیدا کند و تا 33 سال بعد هم هواپیمای او بر فراز صخره های آنجل باقی مانده بود تا سر انجام به وسیله ی هلی کوپر بقایای آن را پایین آوردند و در سال 1939 میلادی آبشار آنجل در نقشه ی ونزوئلا ثبت رسمی گشت ، پیکره ی هواپیمایی که منجر به کشف آبشار آنجل گشت هم اکنون در مقابل درب اصلی فرودگاه سیوداد بلیوار ( Ciudad Bolívar ) قرار دارد.

در نهایت بلندترین آبشار جهان به افتخار کاشف آن جیمی آنجل به آبشار آنجل نام گذاری شد البته چندی بعد فردی به نام ارنستو سانچز لاکروز ادعا کرد که در سال 1912 میلادی آبشار آنجل را دیده بوده است اما این موضوع را پنهان کرده و عمومی نکرده بود.

نمایش بیشتر
1 دیدگاه
1 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش