سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

خواص دال عدس برای سلامتی

482 بازدید2 ماه پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
health_and_wellness

health_and_wellnessکاربر health_and_wellness

health_and_wellnessکانال health_and_wellness

۱) دال عدس یک منبع عالی سرشار از پروتئین گیاهی محسوب می‌شود!
همه انواع مختلف عدس‌ها و به خصوص دال عدس یا عدس قرمز سرشار از پروتئین با کیفیت بالا هستند. هر فنجان دال عدس پخته شده حاوی حدود ۱۸ گرم پروتئین است. همه افراد باید روزانه به مقدار کافی پروتئین دریافت کنند تا به حفظ سلامت بدن و رشد صحیح عضلات خود کمک کنند. گنجاندن دال عدس در برنامه غذایی هفتگی می‌تواند به خوبی پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند و همچنین ورزشکارانی که برای تقویت عضلات خود به دنبال منابع سالم پروتئین گیاهی هستند، می‌توانند به دال عدس نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

۲) مفید برای سلامت دستگاه گوارش
دال عدس سرشار از فیبر است. یک فنجان دال عدس پخته شده حاوی حدود ۱۵ گرم فیبر گیاهی با کیفیت بالا می‌باشد که به خوبی می‌تواند به تامین نیمی از فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. این موضوع به سلامت دستگاه گوارشی و بهبود فرآیند هضم غذا کمک بسیار زیادی می‌کند.

همچنین افرادی که با مشکلات گوارشی درگیر هستند و به دنبال درمان خود از طریق یک رژیم غذایی طبیعی و سالم هستند، می‌توانند دال عدس را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند و تاثیرات مثبت مصرف آن در بهبود سلامت سیستم گوارشی را به خوبی مشاهده کنند.

۳) سرشار از ویتامین‌های گروه B
دال عدس به عنوان یکی از بهترین خوراکی‌های سرشار از ویتامین B شناخته می‌شود. تیامین، پانتوتنیک اسید، ویتامین B6 و ویتامین B9 که به نام فولات نیز شناخته می‌شود، از ویتامین‌های این دسته به شمار می‌روند. این ترکیبات و ویتامین‌ها وظایف مهمی در بدن بر عهده دارند که ساخت قلبول‌های قرمز، کنترل متابولیسم بدن، تولید DNA و … از نمونه‌های این وظایف مهم هستند. مصرف دال عدس به تامین ویتامین B مورد نیاز بدن کمک زیادی می‌کند و از این طریق خواص سلامتی بی‌نظیری را به دنبال خواهد داشت.

۴) دال عدس یک منبع عالی آهن به شمار می‌رود!
دال عدس و سایر انواع عدس، از بهترین منابع سرشار از آهن به شمار می‌رود. آهن فواید زیادی برای بدن انسان دارد و تامین مقادیر مورد نیاز آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه آهن مورد نیاز بدن تامین نشود و بدن ما با کمبود آهن مواجه شود، عوارض و خطرهای جدی ممکن است سلامتی انسان را تهدید کنند که کم‌خونی یکی از این موارد است. مصرف دال عدس می‌تواند به تامین آهن مورد نیاز بدن کمک بسیار زیادی بکند.

۵) مصرف دال عدس می‌تواند برای کاهش وزن مفید واقع شود!
هر فنجان دال عدس پخته شده حاوی ۲۳۰ کالری است که نمی‌توان آن را مقدار کمی دانست و دال عدس را از خوراکی‌های کم کالری به شمار آورد. اما از لحاظ ارزش غذایی و سرشار بودن آن از فیبر و پروتئین، می‌توان مصرف دال عدس را برای کاهش وزن و لاغری مفید دانست. زیرا با مصرف دال عدس، می‌توان اشتها را کنترل کرد و مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کرد. در نتیجه مصرف دال عدس از پرخوری جلوگیری می‌کند و از این طریق برای کاهش وزن مفید واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید:انواع سوپ خانگی با گوشت، مرغ، سبزیجات و حبوبات

۶) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد!
دال عدس یا عدس قرمز یکی از منابع سرشار از منیزیم و فولات به شمار می‌رود. محققان معتقدند که مصرف خوراکی‌های حاوی منیزیم و فولات می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی رابطه مستقیم داشته باشد. زیرا مصرف این مواد به بهبود اکسیژن رسانی به نقاط مختلف بدن و منظم کردن ضربان قلب کمک می‌کنند. بنابراین مصرف دال عدس می‌تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد.

۷) مصرف دال عدس می‌تواند از بروز پیری زودرس و بیماری‌های مزمن جلوگیری کند!
دال عدس علاوه بر سرشار بودن از فیبر، پروتئین، انواع ویتامین‌ها و مواد ضروری مورد نیاز بدن، حاوی مقادیر مناسب از آنتی اکسیدان‌ها نیز می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها از عملکرد مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کنند و خاصیت ضد سرطانی دارند. محققان معتقدند که مصرف دال عدس می‌تواند از بروز پیری زودرس و زوال عقل جلوگیری کند و همچنین از بدن در برابر ابتلا به سرطان‌های مختلف محافظت کند!

نمایش بیشتر
1 دیدگاه
1 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش