سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

نمایی بالا از تهران پل طبیعت

113 بازدید1 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
nature

natureکاربر nature

ایرانگردیکانال ایرانگردی

پل طبیعت (به فارسی: Pole Tabiat به معنای واقعی کلمه: پل طبیعت) بزرگترین پل روگذر عابر پیاده در تهران، ایران است. این پل 270 متری (890 فوت) دو پارک عمومی - پارک طالقانی و پارک ابوآتش - را از طریق بزرگراه مدرس، یکی از بزرگراه‌های اصلی شمال تهران، به هم متصل می‌کند. کلمه طبیعت در زبان فارسی به معنای طبیعت است.

این پل توسط شرکت معماری کششی دیبا (لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی) طراحی شده است. این برنده جوایز متعددی از جمله جایزه انتخاب محبوب برای بزرگراه ها و پل ها از جوایز Architizer A+، یک مسابقه جهانی معماری مستقر در نیویورک است. طبق گفته هیئت داوران این جایزه، پل همچنین برنده جایزه معماری آقاخان در سال 2016[5] به دلیل رویکردی مثال زدنی به یک پروژه زیرساختی، "یک نفس تازه" شد.

پارک آب و آتش (پارک آب و آتش) به معنای واقعی کلمه «پارک آب و آتش» که به پارک ابراهیم نیز معروف است. ابراهیم) پارکی در شمال تهران، ایران است. این پارک با مساحتی بالغ بر 24000 متر مربع در 6 خرداد 1388 توسط پنجاه و پنجمین شهردار تهران، محمدباقر قالیباف افتتاح شد.

این پارک دارای یک منطقه انحصاری طراحی شده برای آب بازی، در کنار چهار برج آتش است که شعله های آتش را به ارتفاع 6 تا 8 متر می سازد و کل نمایش همراه با موسیقی است. همچنین یک سالن آمفی تئاتر با چادری 700 متری در پارک وجود دارد که ظرفیت 370 نفر را دارد. از دیگر ویژگی‌های این پارک می‌توان به آموزش اسب، چراغ‌خانه، آلاچیق‌ها و چندین کافه تریا داخلی اشاره کرد.

بوستان آب و آتش با پل معلق ابریشم به بوستان نوروز و با پل طبیعت، بزرگترین روگذر عابر پیاده تهران به پارک جنگلی طالقانی متصل می شود. همچنین به پارک بنادر وصل شده است که در بین آن یک چراغ خانه وجود دارد.

در 29 جولای 2011، یک رویداد مبارزه با آب توسط گروه بزرگی از جوانان در پارک برگزار شد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. این رویداد در فیس بوک سازماندهی شد و توسط تفنگ های آبی برگزار شد. این با دستگیری موقت جنجالی 10 شرکت کننده به پایان رسید که پلیس اعلام کرد "رفتار غیرقابل قبولی" انجام داده اند.
پل ابریشم (به فارسی پل ابریشم، پل ابریشم)، به معنای واقعی کلمه «پل ابریشم» یک پل کابلی در شمال تهران، ایران است. این برج در 100 متری جنوب برج کشتیرانی ایران در منطقه عباس آباد واقع شده است. امتداد آن در جهت شمال به جنوب، صرفاً برای تردد عابران پیاده در نظر گرفته شده است. بزرگراه شهری همت را پل می کند و پارک های آب و آتش و نوروز را به هم متصل می کند.

پل ابریشم در سال 87-1386 طراحی و توسط پیمانکاران داخلی ایرانی ساخته شد. شرکت تولید کننده کابل یکی از همکاران اصلی Liuzhou OVM Machinery، یک تولید کننده چینی کابل بود. ساختار پل دارای یک دکل کج در سمت شمالی آن است. با توجه به برج کج آن، اولین برج در نوع خود در تهران بود. مسیر پیاده روی توسط 20 کابل متشکل از 12 سیم پشتیبانی می شود که به طور نامتقارن در دو طرف توزیع شده اند. طول طولانی ترین کابل حدود 53 متر و کوتاه ترین آن حدود 20 متر است. ارتفاع دکل حدود 40 متر است. بزرگترین دهانه پل حدود 132.85 متر است. و عرض کل پل حدود 10.5 متر است.

پل طبیعت (به فارسی: Pole Tabiat به معنای واقعی کلمه: پل طبیعت) بزرگترین پل روگذر عابر پیاده در تهران، ایران است. پل 270 متری (890 فوت) دو پارک عمومی - پارک طالقانی و پارک ابوآتش - را از طریق بزرگراه مدرس، یکی از بزرگراه‌های اصلی شمال تهران، به هم متصل می‌کند.[1] کلمه طبیعت در زبان فارسی به معنای طبیعت است

پل توسط شرکت معماری کششی دیبا (لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی) طراحی شده است.[1] این برنده جوایز متعددی از جمله جایزه انتخاب محبوب برای بزرگراه ها و پل ها از جوایز Architizer A+، یک مسابقه جهانی معماری مستقر در نیویورک است. طبق گفته هیئت داوران جایزه، این پل همچنین برنده جایزه معماری آقاخان در سال 2016 به دلیل رویکرد مثال زدنی به یک پروژه زیرساختی، "یک نفس تازه" شد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش