سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سفر به جزیره کیش و تفریحات

104 بازدید1 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
nature

natureکاربر nature

گردشگریکانال گردشگری

کیش یکی از جزایر کوچک خلیج فارس و یکی از زیباترین جزایر مرجانی جهان است.

جاذبه اصلی این جزیره سواحل زیبای آن است. با وجود اینکه کیش جزیره بزرگی نیست (91 کیلومتر مربع)، بیشتر مساحت آن را سواحل زیبایی پوشانده است که می توانید در آب های نگینی آبی خلیج شنا کنید.

صخره های مرجانی در بستر دریا، آب را تصفیه می کند و آن را شفاف می کند تا بتوانید دنیای زیر آب را ببینید و از آرامش ساحلی خود لذت بیشتری ببرید.

حتی در مجلل ترین جزیره ایران نیز می توانید از بازدید از میراث فرهنگی با قدمت بیش از دو هزار سال لذت ببرید. جزیره کیش از زمان امپراتوری هخامنشیان محل سکونت ایرانیان بوده است و از لحاظ تاریخی نیز غنی است.

کاریز کیش بقایای قنات باستانی است که به شهری زیرزمینی و موزه ای برای بازدید مردم تبدیل شده است.

ایرانیان پنج تا شش هزار سال پیش قبل از قنات های رومی، سیستم قنات را به عنوان سازگاری با اقلیم خشک طراحی کردند. این یک سیستم آب هیدرولیک متشکل از چندین چاه عمودی در امتداد یک شیب ملایم است که آب را فیلتر کرده و به سمت مناطق خشک هدایت می کند.

کاریز کیش یا قنات کیش 2500 سال پیش برای تامین آب آشامیدنی ساکنان جزیره ساخته شد. این مجموعه ای عظیم از تونل ها (10000 متر مربع) است که در عمق شانزده متری در زمین مرجانی جزیره مار می شوند. برای داشتن یک قنات کارآمد باید از ارتفاعی شروع کرد که به تدریج به سمت دره ها پایین آمد. اما جزیره کیش مناطق مرتفعی ندارد و همچنان قنات آن یکی از بهترین مناطق ایران است.

یکی دیگر از عواملی که به کاریز ویژگی منحصر به فردی می دهد، قرار گرفتن در یک زمین مرجانی است. صخره های مرجانی آب را به خوبی تصفیه می کند به علاوه وقتی در این شهر باستانی سرد زیرزمینی قدم می زنید، دیوارها و سقف آن با فسیل های 500 تا 600 میلیون ساله لاک پشت ها، صدف ها و دیگر گونه های دریا پوشیده شده است.


جزیره کیش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان و به طور خاص نسل های جوان است. مراکز خرید زیبا، رستوران‌ها، فعالیت‌های آبی و سواحل، بسته‌ای عالی برای یک استراحت آرام و رمانتیک ایجاد می‌کنند.

یکی از دلایل این شهرت بالا این است که این جزیره در فصل زمستان گرم و زیبا است. وقتی دیگر نقاط ایران سرد و پوشیده از برف است، می‌توانید انگشتان پا را در ماسه‌های سفید و گرم ساحل قرار دهید و روی آب فیروزه‌ای خلیج فارس جت اسکی کنید.


بهترین زمان برای کیش از ژانویه تا آوریل است. آب و هوای کیش گرم و مرطوب با میانگین 26 درجه سانتی گراد در سال است. در تابستان دمای آن به 40 درجه سانتی گراد (104 درجه فارنهایت) می رسد.

کیش یک منطقه آزاد تجاری است که پانزده درصد کل واردات به ایران از طریق این منطقه انجام می شود و انگیزه های سرمایه گذاری زیادی نیز دارد. شما می توانید با یک پرواز کوتاه یا یک کشتی دریایی از تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس به جزیره بروید. گردشگران بدون در نظر گرفتن ملیت خود برای ورود نیازی به ویزا ندارند.

فراموش نکنید که با کشتی یونانی سلفی بگیرید، زمانی که آسمان غروب خورشید در پس زمینه نارنجی و بنفش می شود، رمانتیک ترین و آرام ترین عکس از سفر شما به ایران خواهد بود. اگر برای قدم زدن در ساحل غربی جزیره بروید، یک کشتی متروکه را خواهید دید که در آب نشسته است. پنجاه سال پیش این کشتی متعلق به یونان، خیلی به ساحل نزدیک شد و در گل و لای گیر کرد و از آن زمان تاکنون در ساحل مانده است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش