سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

پیاده‌روی در بندر‌ انزلی

176 بازدید1 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
nature

natureکاربر nature

ایرانگردیکانال ایرانگردی

بندرانزلی (فارسی: بندرانزلی، همچنین به صورت رومی بندر انزلی؛ در زمان سلطنت پهلوی به بندر پهلوی تغییر نام داده) شهری در استان گیلان، ایران است. جمعیت آن در سرشماری سال 2011، 144664 نفر بوده است.

انزلی یکی از شهرهای مهم ایران از نظر گردشگری، اقتصادی و دو و میدانی است. بندر انزلی بعد از رشت مرکز استان گیلان بزرگترین شهر گیلکی زبان جهان است. این شهر اولین و بزرگترین بندر در سواحل جنوبی دریای خزر بود. بندر انزلی از جزیره ای به نام میان پشته و سرزمین های اطراف آن تشکیل شده است. از جاذبه های گردشگری می توان به برج ساعت به نام مناره، تفرجگاه طولانی بندر و دلتای پرآب و ساحل در امتداد سفید رود اشاره کرد.

انزلی شهری قدیمی در ایران باستان است که ابتدا توسط کادوسی ها سکونت گزیده اند. کادوسی ها به دلیل رابطه خوشایند خود با کوروش کبیر، پادشاه انشان (ایران) و همکاری نظامی آنها در تأسیس امپراتوری هخامنشی توسط کوروش، نام انشان پارس (Ανσνάν در یونانی Ανσνάν) را به معنای «انشان ایران» برگزیدند. ".

این کلمه در فارسی میانه انزلق است. یک نوع فارسی آن انزلاژ است.[نیازمند منبع] خلیج انزلی بندر امنی برای کشتی‌های تجاری و ماهیگیری بود. در سال 1935 به پهلوی تغییر نام داد.

در سال 1919، با فروپاشی ارتش روسیه سفید ژنرال آنتون دنیکین، هجده کشتی وی به انزلی پناه بردند. در 18 مه 1920، یک ناوگان شوروی متشکل از سیزده کشتی، حمله غافلگیرانه ای را به انزلی انجام داد و پادگان بریتانیا و هجده کشتی روسی سفید را تصرف کرد. این امر امکان تأسیس جمهوری سوسیالیستی ایران کوتاه مدت و حزب کمونیست فارس را فراهم کرد. مقامات شوروی مسئولیت این حمله را رد کردند و فرمانده نیروی دریایی محلی روسیه را به حمله تحت اختیار خود متهم کردند.

تالاب شگفت انگیز، عمارت گمرک و شهرداری (شهرداری)، کاخ میان پشته و عمارت معتمدی از جاذبه های گردشگری آن است. انزلی تا سال 1359 محل دانشگاه علوم دریایی خزر بود که به نوشهر منتقل شد. برج ناصرالدین شاه[8] شمس العماره[9] (با ساختمان تهران به همین نام اشتباه نشود) توسط معیرالممالک ساخته شد. حمام سنگی معروف توسط مردم و عوامل طبیعی ویران شد.

حمام سنگی به دلیل سیستم فوق العاده بادوام حوضچه ها با آب گرم مورد توجه قرار گرفت. گروهی فکر می کنند که عمارت معتمدی تغییر کرده است. اکنون اداره پلیس آن است. این بنای قاجار در دو طبقه به کمک میرزا عبدالوهاب ساخته شده است.

بندر انزلی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب (Cfa) بر اساس طبقه بندی اقلیمی کوپن و آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب (Cf) در طبقه بندی اقلیمی تروارتا، با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های خنک و مرطوب است. این کشور مرطوب ترین آب و هوا را نسبت به سایر شهرهای ایران دارد که از نظر بارندگی های شدید پاییز و اوایل زمستان، رطوبت زیاد و آفتاب کم به سواحل دریای ژاپن ژاپن شبیه است، هرچند بارندگی تابستانی آن بسیار کمتر از آن منطقه است. آب و هوای گرم و مرطوب به این منطقه امکان رشد محصولاتی مانند برنج و چای را داده است که به رطوبت بسیار زیادی نیاز دارند، به ویژه با تخلیه آب اضافی از کوه های البرز.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش