سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

بیوگرافی باران کوثری | زندگی شخصی و هنری

191 بازدید1 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
honarmandan

honarmandanکاربر honarmandan

هنرمندانکانال هنرمندان

🔸دوران کودکی باران کوثری
باران کوثری 25 مهر 1364، تو یه خانواده‌ هنرمند و سینمایی به دنیا اومد. جهانگیر کوثری، پدر باران از تهیه کننده‌های سینما و کارشناسان به‌نام فوتبال و مادرش، رخشان بنی اعتماد یکی از معروف ترین کارگردانان زن سینمای ایران.

🔸حضور همزمان در سینما و تياتر
باران کوثری تو ادامه کارش همونقدر که جلوی دوربین بازی کرد، روی سن تئاتر هم رفت و از بازیگرای پرکار عرصه نمایش به‌حساب می‌آد و درباره سینما و تئاتر گفته، تئاتر براش تبدیل به یه نیاز شده.

🔸حواشی باران کوثری
کتابی با عنوان «باران کوثری در سینمای ایران» نوشته حسین عالمگیر درباره این بازیگر منتشر شده که انتقادات زیادی رو به همراه داشت. خیلی‌ها معتقد بودن که باران کوثری، هنوز خیلی جوونه برای اینکه کتابی در موردش نوشته شه و بعضی‌ها حتی نویسنده کتاب رو نقد کردن.
یکی دیگه از حواشی این سال‌ها که باعث انتقاد از باران کوثری شد، مربوط به ساخت موزیک ویدیو آهنگ «چرا رفتی؟» همایون شجریان که کارگردانی این موزیک ویدیو پرستاره رو باران کوثری به عهده داشت.

🔸سال‌های ممنوع‌الکار شدن باران کوثری
باران کوثری یکی از بازیگرایی که بعد از جریانات سال ۸۸ خیلی اذیت شد و کارش شدیدا تحت تاثیر قرار گرفت. عجیب اینکه این ممنوع‌الکاری تو دهه نود به اجرا درومد.
تو سال 91 ، زمان بازی تو نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» به کارگردانی هومن سیدی بود که باران با تهدید از بازی و رفتن به روی صحنه منع شد و تا دو سال اجازه کار بهش داده نشد.

🔸تصادف وحشتناک باران کوثری سر صحنه‌ی فیلمبرداری یک فیلم
باران کوثری سر صحنه‌ی فیلم سینمایی هفت ماهگی به کارگردانی هاتف علیمردانی، به همراه عوامل این فیلم برای فيلمبرداری به یوسف آباد رفته بود که با یه تریلی که تو یه پیچ پارک شده بود، تصادف کرد و دچار سانحه شد.
باران کوثری تو این تصادف از ناحیه سر و صورت آسیب زیادی دید و حتی به خاطر جراحت مغزی تا 24 ساعت تحت مراقبت ویژه بود و به کما هم رفت اما خوشبختانه از حالت کما خارج شد و درنهایت، جراحی سختی روی صورتش انجام شد.

🔸جوایز باران کوثری
باران کوثری تو سال 1385 و زمانی که 21 ساله بود، با گرفتن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای دو فیلم «خون بازی» و «روز سوم»، بزرگترین افتخار سینمایی خودش تا اون روز رو به‌دست آورد. تو همون سال، یازدهمین جشن خانه سینما هم برای فیلم «خون بازی»، جایزه بهترین بازیگر زن رو به باران داد.
تو سال 1386 تو جشنواره بین‌المللی آسیا پاسیفیک برای فیلم «خون بازی»، یکی از کاندیداهای بهترین بازیگری بود. اون تو این فیلم، نقشِ یه دختر جوون معتاد رو که در تکاپوی ترک کردنه، بازی می‌کرد.
سال بعد، یعنی تو سال 1387، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن تو بیست و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر برای فیلم «حیران» شد اما دستش از جایزه کوتاه موند.
تو سال ۸۹، برنده بهترین بازیگر زنِ یکمین جشنواره ملی فیلم جوان ایرانی برای یه فیلم کوتاه شد.
باران کوثری تو سی‌امین جشنواره فیلم فجر تو سال 1390، بار دیگه برای بازی تو فیلم «بغض» که تو بخش نگاه نو بود، کاندیدای جایزه بهترین بازیگر زن شد.
سال 92 هم برای فیلم پرحاشیه‌ی «عصبانی نیستم» نامزد بهترین بازیگری تو جشنواره فیلم فجر سی و دوم شد، اما جایزه‌ای نگرفت.
اون تو سال 93، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «کوچه بی‌نام» شد و همچنین تو سال 96، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم «عرق سرد» از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شد اما سیمرغ رو نگرفت.

🔸تجربه شبکه نمایش خانگی باران کوثری
باران کوثری برای اولین بار، با سریال دندون طلا شبکه نمایش خانگی رو تجربه کرد. سال‌ها بعد از اولین تجربه، باران کوثری یه بار دیگه با سریال ملکه گدایان به کارگردانی حسین سهیلی زاده وارد نمایش خانگی شد. اون یکی از نقش‌های اصلی این سریال رو یعنی نقش افرا رو بازی می‌کنه.

نمایش بیشتر
1 دیدگاه
1 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش