سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

بازیگران مرد که نقش زن رو بازی کردند

740 بازدید1 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
honarmandan

honarmandanکاربر honarmandan

هنرمندانکانال هنرمندان

1. محمود بصیری ؛ اولین بازیگر مرد در نقش زن

اولین مرد زن پوش در سینمای ایران محمود بصیری است که در سال 65 توسط محسن مخملباف برای فیلم «دستفروش» انتخاب شد. با ‌وجود اینکه اکثرا اکبر عبدی را اولین بازیگر می‌دانند اما بصیری بود که نقش یک پیرزن را با گریم سنگین به خوبی بازی کرد تا جایی که هیچ یک از مخاطبین متوجه نشدند. این فیلم توانسته امتیاز 6.8 از 10 را در سایت IMDb کسب کند.


2. اکبر عبدی ؛ از بهترین بازیگران مرد در نقش زن

اکبر عبدی در نقش زن را تا کنون در چند فیلم مختلف دیده‌ایم. «آدم برفی» اولین فیلم سینمایی اکبر عبدی است که نقش یک زن را بازی می‌کند. او در سال 1373 این نقش را بازی کرد و با وجود اینکه این فیلم سینمایی حدود 3 سال توقیف شد اما در سال 1390 به دعوت رضا عطاران مجددا بازی در نقش یک زن در فیلم «خوابم میاد» را تجربه کرد و شیرینی نقش و بازی خوبش به دل همه نشست. اکبر عبدی در سی امین جشنواره فیلم فجر همان سال، جایزه بهترین بازیگر مکمل نقش مرد را از داوران دریافت کرد.

اکبر عبدی به دلیل توانایی بالایش در بازیگری 2 سال بعد در فیلم سینمایی «خواب زده‌ها» فریدون جیرانی نقش یک زن فرنگی و یک زن روستایی را بازی کرد که کاملا متفاوت از هم بودند و برای این فیلم هم در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شد. او در سال 1398 نیز در فیلم «جنس لطیف» برای چهارمین بار در نقش یک زن حضور پیدا کرد.
3. فرهاد آئیش
مکس داستان فردی است با بازی فرهاد آئیش که پس از سال‌ها به ایران برگشته و قصد برگزاری کنسرت در تهران را دارد. آئیش در بخش هایی از این فیلم سینمایی لباس زنانه بر تن کرده و در لیست بازیگران مرد ایرانی که نقش زن بازی کردند، قرار گرفته است. این فیلم پس از 6 سال از وزارت ارشاد مجوز گرفت و با سانسورهای زیادی همراه بوده که احتمالا داستان فیلم دلیل اصلی این قضیه است.


4. امین حیایی ؛ از بازیگران مرد در نقش زن

حیایی در فیلم سینمایی «مزاحم» ساخته سیروس الوند به تناسب قصه، چند سکانسی را به عنوان یک زن جلوی دوربین رفت. او از جمله بازیگرانی است که تیپ‌های متفاوتی را ساخته و معمولا نقش‌های متنوعی را بازی می‌کند پس دیدن اون در نقش یک زن جوان خیلی تعجب برانگیز نیست و او به خوبی از پس این نقش در فیلم سینمایی مزاحم برآمد.


5. محسن تنابنده

کمال تبریزی در سریال «ابله» نقش یک پیرزن را به محسن تنابنده داد. این سریال که در سال 93 تولید شد، هر چند در شبکه نمایش خانگی موفق نبود اما از به یاد ماندنی ترین نقش‌هایی است که محسن تنابنده با مهارت کامل آن را بازی کرد و می‌توان او را به لیست بازیگران مرد ایرانی که نقش زن بازی کرده‌اند، اضافه کرد.


6. ارژنگ امیرفضلی

فیلم «لازانیا» با بازی ارژنگ امیرفضلی از جمله فیلم های سینمایی است که در آن تبدیل بازیگران مرد به زن را می‌بینیم. در این فیلم امیرفضلی با گریمی متفاوت جلوی دوربین رفته و به سختی قابل تشخیص است که بازیگر اصلی این نقش زنانه کیست. لازانیا به کارگردانی حسین قناعت جزء جدیدترین فیلم هایی است که در آن یک مرد نقش زن را بازی می‌کند.


7. جواد رضویان

رضویان هم در لیست بازیگران مرد ایرانی که نقش زن بازی کرده اند، قرار دارد. او در فیلم سینمایی «کلاهی برای باران» در سال 85 دو نقش زنانه را بازی کرد. رضویان در اکثر فیلم های کمدی آن سال‌ها حضور داشت، مسعود نوابی کارگردان کار، در این فیلم سینمایی نقش یک پیرزن شیرین و نقش زن جوانی را به او سپرد، نقش هایی که برای گریمش حداقل 4 ساعت زمان صرف می‌شد.


8. مجید صالحی ؛ از بازیگران مرد در نقش زن

مردهایی که در سینما زن شدند اکثرا نقششان کمدی بود، مجید صالحی هم در گروه بازیگران مرد ایرانی که نقش زن بازی کرده اند قرار می‌گیرد. صالحی سال 83 در فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی نقش یک زن جوان را بازی کرد که در آن سال مورد توجه خیلی از مخاطبین قرار گرفت.


9. رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم برای اولین بار در سال 81 در صحنه ای از فیلم «صورتی» به کارگردانی فریدون جیرانی لباس زنانه پوشید و نقش یک زن را بازی کرد که در آن سال ها برای اکثر مخاطبین تازگی داشت و مورد اقبال قرار گرفت. همین امر باعث شد تا پیشنهاد آرش معیریان را برای فیلم سینمایی «دم سرخ ها» که محصول سال 96 است و همین اواخر وارد شبکه نمایش خانگی شد، بپذیرد و به لیست بازیگران مرد ایرانی که نقش زن بازی کرده اند، اضافه شود.


10. مهران غفوریان ؛ از بازیگران مرد در نقش زن

در ادامه معرفی هنرپیشه های مردی که نقش زن بازی کرده اند، به مهران غفوریان می‌رسیم. اسم مهران غفوریان هم در لیست بازیگران مرد ایرانی که نقش زن بازی کرده اند، قرار دارد. او در مجموعه «شوخی کردم» به کارگردانی مهران مدیری در سال 92 نقش مادر یک زندانی را در چندین اپیزود بازی کرد.این اپیزودها مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفت تا جایی که بخش هایی از آن البته با کمی سانسور در شبکه 5 سیما پخش شد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش