سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

کدام بازیگران کشف حجاب کردند؟!

5,724 بازدید1 سال پيش
  • 28 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
honarmandan

honarmandanکاربر honarmandan

هنرمندانکانال هنرمندان

این روزها، سینما و تلویزیون ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از این مشکلات، مهاجرت و کشف حجاب بازیگران زن ایرانی است که سبب شده تعدادی از استعدادهای سینما و تلویزیون که برای آنها هزینه شده، بعد از این کار نه راهی برای بازگشت به ایران داشته باشند و نه اجازه فعالیت دوباره پیدا کنند. در سال‌های پس از انقلاب تعداد زیادی از هنرمندان برای زندگی، تحصیل، شرکت در دوره‌های آکادمیک و یا حتی اجرای تئاتر و بازی در فیلم‌های سینمایی به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، اما میزان مهاجرت بازیگران زن ایرانی و کشف حجاب آنها در خارج از کشور به خصوص در یک دهه اخیر هر بار بیش از قبل به چشم آمده است.

در این پرونده اختصاصی پلازا، به مجریان و بازیگران زن ایرانی که کشف حجاب کرده اند، پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

گلشیفته فراهانی در میان اولین بازیگرانی که کشف حجاب کردند
گلشیفته فراهانی قطعا مطرح‌ترین بازیگر زن ایرانی است که یک شبه تصمیم به مهاجرت گرفت و با خراب کردن تمام پل‌های پشت سرش برای همیشه از ایران رفت. او برخلاف سایر بازیگران زن ایرانی، نه تنها در ایران بیکار نبود، بلکه در اوج فعالیت‌های هنری خود قرار داشت و توانسته بود با ایفای نقش‌های درخشان در آثاری چون «میم مثل مادر»، «دیوار»، «شهر زیبا»، «بوتیک» و «درباره الی» خود را به عنوان بازیگری خارق‌العاده معرفی کند. گلشیفته فراهانی پس از مهاجرت، با انتشار عکس‌هایی کاملا برهنه از خود در نشریات و شبکه‌های اجتماعی، جزو معروفترین هنرمندان تاریخ ایران است که دست به چنین اقدام نامتعارفی زده است.

او در فرانسه کار خود را در زمینه سینما و تلویزیون از نو شروع کرد و به تدریج با بازی در آثار نه چندان مطرح هالیوود و فیلم و سریال‌های درجه دو و سه تلاش کرده که توانایی بازیگری خود را به مخاطبان و سینماگران دنیا نشان دهد. شاید بتوان او را در بین فهرست بازیگرانی که کشف حجاب کردند موفق‌ترین فرد دانست، اما کیست که نداند اگر گلشیفته فراهانی در ایران می‌ماند به یقین قله‌های بازیگری را فتح می‌کرد. او فرزند بهزاد فراهانی (استاد بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون) و خواهر شقایق فراهانی (بازیگر) است.

مهناز افشار در میان بازیگرانی که مهاجرت کردند
مهناز افشار از جمله بازیگران زن ایرانی است که به تازگی مهاجرت کرده است. او هم با وجود محبوبیت و مقبولیت بسیار بالا در میان مردم و سینماگران و با وجود اینکه چند سالی می‌شد جزو پرکارترین‌های این عرصه بود، به یکباره با یک تصمیم عجیب از کشور خارج شد و سپس به عنوان داور در مسابقه پرشیا گات تلنت حضور پیدا کرد.

افشار تا مدت‌ها بعد از مهاجرت، سعی می‌کرد موهایش را در تصاویر یا در برنامه‌هایی که در آن‌ها حضور داشت بپوشاند و به‌طور کامل کشف حجاب نکرده بود. اما چندی پیش اون نیز به فهرست بازیگران که کشف حجاب کردند پیوست و با انتشار عکس‌های بدون حجاب، راه بازگشت به سینمای ایران را بر خود بست.

مینا لاکانی در فهرست بازیگرانی که از ایران رفتند
مینا لاکانی جزو معروف‌ترین بازیگران زن ایرانی بی حجاب است که در اوج اعتراضات سال 88 مهاجرت کرد و بلافاصله چندین ماه بعد در شبکه‌های تلویزیونی معاندی چون وی او ای و بی بی سی فارسی حاضر شد و علیه نظام صحبت‌های تندی مطرح کرد. لاکانی که آثار تلویزیونی باکیفیتی را در دهه هشتاد بازی کرده بود، با این کار در میان بازیگران همیشه ممنوع‌التصویر تلویزیون قرار گرفت.

با توجه به اینکه حجاب بازیگران ایرانی اهمیت بسیاری دارد، در پی این اتفاق، سریال‌های پرمخاطبی چون «ترانه مادری»، «آخرین گناه»، «روزهای اعتراض» و «تاوان» در کمد توقیفی‌های تلویزیون قرار گرفتند و هیچ‌گاه بازپخش نشدند. مینا لاکانی در جشنواره فیلم فجر سیزدهم در سال 1373 برای فیلم سینمایی «دیدار» برنده جایزه سیمرغ بلورین شده بود. این بازیگر پس از مهاجرت کار تصویر را کنار گذاشت و مدت‌هاست خبری از او در دنیای رسانه نیست.
روناک یونسی در میان بازیگرانی که مهاجرت کردند
روناک یونسی نیز از بازیگران زن مهاجرت کرده از ایران است. او بازیگری بود که با سریال «رستگاران» به کارگردانی سیروس مقدم به شهرت و محبوبیت رسید. او در این سریال نقش زنی به نام خجسته را برعهده داشت که به دنبال همسر گمشده خود می‌گردد. این سریال که بصورت هرشبی و روتین در شب‌های تابستان پخش می‌شد با استقبال زیاد مخاطبان رو‌به‌رو شده بود. همین مجموعه سکوی پرتاب روناک یونسی شد و سبب شد او در فیلم و سریال‌های متعددی بازی کند.
یونسی چند سال از فضای سینما و تلویزیون دور بود و فقط در سال 95 در سریال آسپرین حضور پیدا کرده بود. این بازیگر یک سالی می‌شود در پیج اینستاگرامی خود فعالیت زیادی نشان می‌دهد و چندین ماه است که کشف حجاب کرده است. یونسی فعلا بازیگری را کنار گذاشته و چندین بار با انتشار ویدیوهای مختلف اعلام کرده‌ که به دلایل شخصی دست به مهاجرت و کشف حجاب زده است و مهاجرتش به خارج از کشور به دلیل بیکاری در فضای سینما و تلویزیون نبوده است.

لادن طباطبایی در فهرست بازیگرانی که از ایران رفتند
لادن طباطبایی یکی دیگر از هنرمندانی است که در میان بازیگران ایرانی که در خارج بی حجاب هستند، قرار می‌گیرد. مهمترین کاراکتری که همه مردم ایران از این بازیگر زن ایرانی که به امریکا پناهنده شده به یاد دارند، نقش سرگرد سریال «خواب و بیدار» به کارگردانی مهدی فخیم زاده است. طباطبایی به دلایل شخصی و برای درمان فرزند خود سال‌ها قبل راهی خارج از کشور شد و یکی دو سال پیش ضمن کشف حجاب در فضای اینستاگرام، با مخاطبین و دنبال‌کنندگان خود صحبت کرد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش