سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

آپاندیس را به راحتی تشخیص بده

319 بازدید1 سال پيش
khane.salamat

khane.salamatکاربر khane.salamat

سلامت و پزشکیکانال سلامت و پزشکی

آپاندیس چگونه تشخیص داده می شود؟

آپاندیس یکی از قسمت های داخلی بدن است که اگر چه عملکرد خاصی ندارد اما اگر دچار التهاب و عفونت شود، شرایط بدن بسیار خطرناک خواهد شد. این زائده کوچک که در روده قرار دارد، اگر در اثر انگل، مدفوع و… مسدود شود، به تدریج ورم کرده و می ترکد. دقت داشته باشید که پاره شدن آپاندیس حتی منجر به مرگ می شود چرا که مواد سمی در تمام بدن پخش می شود. این بیماری به عنوان عارضه شایع در میان نوجوانان و بزرگسالان شناخته شده است و اگر دچار مشکل شود، علائمی دارد که به کمک آن می توانید مشکل رخ داده در آپاندیس را به موقع تشخیص داده و قبل از اینکه پاره شود، سریعا عمل جراحی برای برداشتن آن از روی روده ها انجام گیرد.

آپاندیسیت وقتی اتفاق می افتد که نوعی انسداد در آپاندیس وجود داشته باشد. انسداد می تواند در اثر مدفوع، انگل یا مواد خارجی دیگر ایجاد شود. با انسداد آپاندیس ، باکتری ها در داخل آن رشد می کنند و منجر به درد ، تورم و عفونت می شوند. اگر این موضوع به موقع درمان نشود، آپاندیس می تواند دچار پارگی شده و عفونت را در بدن شما پخش نماید. پاره شدن آپاندیس و عدم درمان آن یک وضعیت جدی و گاه خطرناک برای زندگی فرد است.
آپاندیسیت یک بیماری بسیار شایع است، و بیشتر نوجوانان و افراد بزرگسال را مبتلا می کند، اما ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد. آزمایش آپاندیس به تشخیص بیماری کمک می کند، بنابراین قبل از ترکیدن آپاندیس قابل درمان است. درمان اصلی آپاندیسیت برداشتن و جراحی آپاندیس است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش