سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

درمان ریزش مو و علت ریختن موی سر چیست

61 بازدید7 ماه پيش
khane.salamat

khane.salamatکاربر khane.salamat

سلامت و پزشکیکانال سلامت و پزشکی


براساس آمارهایی که انجمن پوست و موی آمریکا منتشر کرده بیش از 80 میلیون آمریکایی به ریزش موی ارثی مبتلا هستند که همینطور که میبینین این آمار یه مقداری زیاده و خب توی کشور خودمون هم بسیاری از مردان و زنان به نوعی از ریزش مو مبتلا هستند و خب یکی از زمینه هایی هستش که خیلی از افراد دارن براش هزینه های زیادی می کنن. امروز میخوام براتون بگم که ریزش مو چیه و اصلا علت اصلی این ریزش مویی که ما به طور شایع می بینیم چیه و در نهایت با هم صحبت کنیم که آیا می تونیم اون رو درمان کنیم یا نه!
سلام دکتر رحیمی هستم و به کانال آرین ارتوپد خیلی خوش اومدین.

👉ریزش مو چیست؟
👉What is hair loss?
اولین نکته ای که باید بهش توجه داشته باشیم تا ببینیم اصلا دچار ریزش مو هستیم یا نه اینه که اصلا تعداد موی که از ما میریزه بیش از حد طبیعی هستش یا نه چون که به طور طبیعی به طور روزانه موی خیلی از ماها در طور روز میریزه و یه مقداریش طبیعیه.
مطالعات نشون دادن که ریختن حدود 50 تا 100 تار مو در طول روز برای یک فرد طبیعیه و اگه بخوایم این تعداد رو با تعداد تار موهای کل سرمون مقایسه کنیم که حدود 100000 تار مو هستش خب یک تعداد جزئی به حساب میاد و تازه به طور طبیعی این موهایی که دچار ریزش میشه با موهای جدید جایگزین میشه. مشکل از جایی پیش میاد که تعداد موهایی که دچار ریزش میشن بیش از این تعداد هستش و سرعت جایگزین شدن موها به سرعت ریزش مو نمیرسه.

👉اما علت این ریزش مو چیست؟
👉What are hair loss causes?
خب برای ریزش مو علت های بسیاری می تونه وجود داشته باشه از بیماری هایی مثل کم کاری و پرکاری و تیروئید گرفته تا بارداری و بیماری هایی که به دنبال استرس های شدید به بدن وارد میشه میتونه موجب ریزش مو بشه اما شایع ترین شکل ریزش مو که خیلی از افراد بهش مبتلا هستند ریزش موی ارثی و آندروژنیک هستش که یک مشکل چند ژنی و ارثی اون رو در نظر می گیرن و اگه شما هم ریزش مو دارین و یکی دو نفر از وابستگان نزدکتون مثل پدر، عمو و داییتون موهاشون ریخته احتمالا به همین نوع ریزش مو مبتلا هستین و جالبه که بدونین این موضوع تنها به آقایون محدود نمیشه و خیلی از خانم ها هم میتونن درجاتی از این ریزش مو رو تجربه کنند. ریزش موی این افراد معمولا به علت وجود یک سری گیرنده های هورمونی در پیازهای موشونه که این پیاز ها در برابر هورمون های طبیعی بدن مثل تستوسترون و آندروژن دچار ریزش مو می شوند.

👉درمان ریزش مو چیست؟
👉Hair loss treatment
در رابطه با درمان ریزش مو هم خب نمیدونم تا چه حد در جریانین خب امروزه خیلی خیلی روش های متنوعی چه از نظر دارو و شامپو و چه جراحی داره به افراد توصیه میشه که خب هزینه هاشم کم نیس نیازی به گفتن نداره. من اینجا سعی می کنم یه چند تا از درمان های اصلیش رو که حالا خیلی هزینه هم نداره توضیح بدم بعد اگه دیدیم کامنتا توی این زمینه درمان زیاد بود حتما ویدیوهای بیشتری هم توی این زمینه براتون میذاریم.
خب یکی از داروهایی که به طور شایع داره برای ریزش مو استفاده میشه داروی ماینوکسیدیل minoxidil هستش که با نام تجاری rogaine هم به فروش میرسه که باعث بهبود خونرسانی به پیازهای مو میشه.
یکی دیگه از داروهایی که FDA هم اون رو برای درمان ریزش مو تأیید کرده داروی فیناستراید هستش که اغلب از دوز یک میلی گرمی اون استفاده میشه که میاد آسیب هورمونی به ریشه های عصبی رو کم می کنه و در نهایت یک سری درمان هایی هم که به تازگی توصیه زیادی داره میشه تزریق PRP و از این قبیل هستش که هنوز مطالعات زیادی در رابطه با اثربخشی این روش ها داره انجام میشه.
جراحی های زیبایی و کاشت مو هم که درمان مرحله آخر ریزش مو هستش که اون هم نکات منحصر به فرد خودش رو داره.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش