سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

فرش 700 شانه - طرح آلاله رنگ ذغالی تراکم 3600

135 بازدید7 ماه پيش
carpetfarshima

carpetfarshimaکاربر carpetfarshima

carpetfarshima - فرشیماکانال carpetfarshima - فرشیما

فرش زغالی با گل های طلایی و حاشیه فیلی نمونه ای زیبا و شگفت انگیز از فرش های ماشینی دستبافت گونه است. این فرش با استفاده از نخ های زغالی رنگ و بافته های طلایی طرحی منحصر به فرد با ظاهری خاص و درخشان را ایجاد نموده است. گل های طلایی و شاخه های پیچان و نقش مایه های ختایی که در سراسر فرش پراکنده شدند در گردشه اصلی قرار گرفته اند و در بین آن ها گردشه فرعی با رنگ های کمرنگ تر پنهان شده اند و زمینه ذغالی را روشن تر نمود اند.
طرح فرش افشان است اما در مرکز فرش یک ترنج بسیار کوچکی از گل لاله و شاه عباسی وجود دارد‌. این بافته دارای دو حاشیه باریک و یک حاشیه میانی می باشد. هر یک از حاشیه های باریک دارای دو زنجیره هستند که توسط گل های شاه عباسی کوچک و گلبرگ های اسپیرال به طور منظم و پرتکرار سراسر فرش را در بر گرفته اند. حاشیه میانی با رنگ زمینه فیلی روشن بافته شده است و بسیار جذاب می باشد.
حاشیه فیلی از اجزاء مهم در طراحی این فرش به شمار می آید. حاشیه به صورت معمول مرزی در اطراف فرش قرار می گیرد و برای تکمیل و تزیین فرش از الگوها و خطوط و اشکال گوناگون بهره می برد. در این حاشیه فیلی از گل های رز (فرنگ) به صورت دسته ای و به طور منظم در کنار هم قرار گرفتند و طرح فرش را زیباتر نموده و زرق و برق فرش بیشتر می شود.
رنگ طلایی در درخشان تر نمودن فضا کمک بسیاری می کند و از تیرگی رنگ زغالی می کاهد. فرش آلاله جزه بافته هایی است که در رنگ بندی های مختلف فیلی، ذغالی و دودی بافته می شود و به خاطر استفاده از گل های طلایی در متن فرش با نام طلاکوب نیز شناخته می شود.
حاشیه های روشن تر از رنگ زمینه فرش از جذابیت بالایی برخوردارند. این بافته ها نسبت به فرش های ۱۲۰۰ شانه ظرافت کمتری دارند؛ به همین خاطر در رده کلکسیون های سبک سنتی و فاقد مبل و صندلی مورد استفاده قرار می گیرند.
https://carpetfarshima.com/carpet-700-reeds/

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش