سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

آلومینیوم چیست

66 بازدید10 ماه پيش
aluminiumiranasia

aluminiumiranasiaکاربر aluminiumiranasia

aluminiumiranasiaکانال aluminiumiranasia

آلومینیوم یک فلز نسبتاً جوان است که برای اولین بار در سال 1854 استخراج و اولین بار به صورت گسترده در سال 1898 در صنایع استفاده شد.آلومینیوم یکی از گسترده ترین فلزات روی زمین است و بعد از فولاد پرکاربردترین فلز در حال حاضر در دنیا آلومینیوم میباشد.آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد است. از ویژگی‌های آلومینیوم، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی می‌باشد.

بادوام ,سبک و کاربردی. جمع شدن این سه ویژگی در یک ماده به همین سادگی‌ نیست ولی درواقع آلومینیوم این سه را با هم دارد و همین سه ویژگی آن را به یک فلز منحصر به‌ فرد و به یکی از مواد مهندسی کلیدی تبدیل کرده است. شما از صبح که از خواب بیدار میشوید این فلز را در اشکال مختلف مشاهده میکنید. در خانه، اتومبیل‌،قطار و هواپیما، در تلفن‌ همراه و کامپیوتر که هر روز استفاده میکنید، در قفسه‌ داخل یخچال‌، در وسایل مدرن و…
برای آشنایی با آلومینیوم بهتر است در ابتدا بدانید آلومینیم چیست؟
املای درست آلومینیوم، (Aluminium) بوده که با نماد شیمیایی AI نشان داده می شود. آلومینیوم در اصل یکی از عناصر جدول تناوبی با عدد اتمی 13 است. چگالی آلومینیوم تقریبا یک سوم چگالی فولاد می باشد. این عنصر از گروه فلزات با چکش خواری خوب و سطح نقره ای است.

عنصر آلومینیوم بعد از عنصر اکسیژن و سیلیون در مرتبه سوم از فراوان ترین عنصر بر روی پوسته کره زمین می باشد. آلومینیوم خالص بسیار واکنش پذیر بوده و به همین دلیل میزان آلومینیوم خالص بسیار کم و یافت آن دشوار است. آلومینیم یا AI در حالت آزاد یک فلز گرانبها و ارزشمند تر از طلا محسوب می شود.

سازه های اجرایی با فلز آلومینیوم، در صنعت هوانوردی و حمل و نقل جاده ای و ریلی نقش پر رنگی داشته و وجود این عنصر در پایداری و مقاومت سازه الزامی است.
از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم، شکل پذیر بودن آن است. امروزه این ماده به دلیل داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری، جایگزین آهن شده است. وزن سبک و مناسب پروفیل آلومینیوم، یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی آن است. همین ویژگی باعث شده است که از این فلز در صنایع مختلف استفاده‌های فراوانی صورت گیرد و به تعبیری صنعت به شدت به این ماده نیازمند است.

پروفیل های آلومینیوم استحکام و مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی و اداری مناسب است.
پروفیل‌های آلومینیومی ظریف و شکیل هستند و نصب آن‌ها آسان و سریع است. همچنین غیرقابل اشتعال می‌باشند و برای نصب در آشپزخانه‌ها گزینه امن و مناسبی به حساب می‌آیند. روی پنجره‌هایی که از جنس آلومینیوم هستند، می‌توان شیشه دوجداره یا چند جداره نیز نصب کرد.

پروفیل آلومینیوم عموما به روش اکستروژن تولید می‌شود. برای تولید این محصول از بیلت آلومینیوم به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. در این روش تولید بیلت آلومینیومی تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌گیرد. سپس از میان قالب‌های مخصوص عبور داده می‌شود تا شکل مورد نظر را به خود بگیرد. به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل پیدا می‌کند و به اشکال مورد نظر درمی‌آید. به خاطر اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملا تغییر شکل پیدا می‌کند و در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش