سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

آموزش کامل پخت ماکارون

70 بازدید10 ماه پيش
sahar544

sahar544کاربر sahar544

sahar544کانال sahar544

مواد اولیه:
پودر قند ۴۵ گرم
پودر بادام ۳۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۲۵ کرم
شکر دانه ریز ۱۵گرم
نمک یا پودر تارتار یه ذره
رنگ خوراکی ژله ای یا پودری


در زیر به یک سری از نکته ها اشاره میکینم که باید مو به مو اجرا و رعایت بشه تا ماکارون خوبی رو بتونیم درست کنیم
1-سفیده های تخم مرغ رو از سه تا پنج روز قبل از زرده جدا کنیم و بریزیم در ظرف دیگر رو روش رو با سلفون بپوشونیم و چند تا سوراخ روش ایجاد کنیم تا رطورت اضافی سفیده ها خارج بشه
2-باید بادام ها عاری از هرگونه رطوبت باشن برای اینکار خلال ها یا پرک بادام رو میریزیم توی سینی گالوانیزه که از قبل کفش رو با کاغذ روغنی پهن کردیم و به مدت ده دقیقه در دمای 180 درجه در فر میذاریم تا رطوبتش تبخیر بشه و به این نکته توجه داشته باشین که اصلا رنگ بادام نباید تغییر کنه.اگر از پودربادام آماده استفاده میکنید نیازی به این مرحله نیست.
3-اندازه گیری دقیق مواد از مهمترین نکات پخت ماکارون میباشد. حتما از دستوری استفاده کنید که اندازه گیری مواد را بر حسب گرم داده باشد نه پیمانه.
4-برای فرم دادن سفیده های تخم مرغ، حتما از شکر دانه ریز استفاده کنید. شکر را میتوانید داخل آسیاب برقی بریزید و فقط دو پالس کوتاه بزنید تا دانه ریز شود. اصلا نباید مثل پودر قند نرم شود. هنگام فرم دادن سفیده با شکر دانه ریز، این مخلوط باید کاملا سفید و براق و کمی هم کشدار شود. بعد از فرم دادن سفیده، باید وقتی کاسه را برمی گردانید سفیده از کاسه حرکت نکند و سرازیر نشود.
5-فولد کردن یا مخلوط کردن مواد خشک با مواد سفیده (مرنگ ) باید به آرامی انجام شود و به صورت زیر و رو و حالت تا زدن انجام شود که با لیسک سیلیکونی قابل انعطاف انجام می شود.
.
6-پایپ مواد را حتما به صورت عمود بر سینی انجام دهید و به هیچ عنوان دست را به حالت دایره ای حرکت ندهید. در اندازه موادی که پایپ میکنید خیلی دقت کنید چون به مرور مواد از زیر پهن میشود. دقت کنید که اگر از صفحه سیلیکونی مخصوص ماکارون استفاده میکنید، مواد از داخل دایره ها بیرون نزند.
7-فاصله ی ماکارونها از هم 2 سانتی متر باشد.
8-پس از اینکه ماکارون ها را قیف زدید ، حتما حتما باید سه الی چهار بار سینی را محکم روی سطح کار بکوبید، این کار سبب میشود که حباب های هوا از داخل ماکارون ها خارج شود.
9-پس از کوبیدن سینیها و خارج شدن حبابها از داخل ماکارونها، باید به مدت 45 تا یکساعت سینی را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا ماکارونها استراحت کنند و رویه ببندند. به طوریکه اگر انگشت را روی سطح ماکارونها بزنید، به هیچ عنوان مواد ماکارون به دستتان نچسبند و سطح رویی ماکارونها چسبنده نباشد. لایه ی میانی و زیبایی که پس از پخت ماکارون ها بین لایه ی زیرین که خیلی لطیف و نرم است و لایه ی رویی که شکننده و خشک است، تشکیل میشود، به علت همین استراحت یک ساعته است. زمان استراحت در مناطق مرطوب بیشتر است.
در واقع هر شیرینی ماکارون باید دارای 3 لایه باشد ، لایه ی نرم زیرین ، لایه ی شکننده ی رویی و لایه ی وسط که به صورت نواری زیبا خودنمایی می کند .
10-داخل فر حتما از قبل باید داغ شود ، درجه ی فر 165 تا 170 درجه سانتیگراد است که بسته به فشار گاز محل سکونت ، حرارت باید تنظیم شود . نکته ی بسیار مهم این است که حتما باید در زمان پخت یک قاشق چوبی بین در فر و گاز قرار دهید ، به این دلیل که ماکارون ها شیرینی های بسیار لطیفی هستند که با کمی حرارت اضافه سریعا می سوزند و خشک می شوند . این عمل کمک می کند که حرارت اضافه از فر خارج شود.

12-برای فرهای برقی که فن دارن باید ابتدا با درجه145 گرم شوند و قتی که به اون درجه رسید دما را روی 120 میذاریم و سینی رو میذاریم داخل فر
13-استفاده از رنگهای مایع، شیرینی را شل میکند. اگر می خواهید رنگ بزنید حتما از رنگ های ژله ای ویلتون یا پودری ویلتون یا از رنگهای امریکالر یا فو استفاده کنید. بهترین رنگها نیز امریکالر میباشد. رنگهای فو، رنگهای بسیار شاد و زنده ای به ماکارون میدهند. زمان اضافه کردن رنگ و اسانس پس از فرم گرفتن سفیده و قبل از اضافه کردن مخلوط پودر بادام و پودر قند است.
14-دقت کنید که ماکارونها پس از پخت، رنگشان کمرنگتر میشود. پس در میزان رنگی که اضافه میکنید، دقت کنید تا رنگ دلخواهتان را پس از پخت بدست آورید.

هرگز خودتان در خانه پودر قند را تهیه نکنید.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش