سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

7 بهترین غذا برای کمک به ضربان نامنظم قلب یا آریتمی

79 بازدید4 ماه پيش
narges_12

narges_12کاربر narges_12

narges_12کانال narges_12

مصرف الکل و آریتمی قلبی
مصرف زیاد الکل خطر ابتلا به آریتمی قلبی فیبریلاسیون دهلیزی را زیاد می کند. همچنین آریتمی قلبی افرادی که مبتلا به آن هستند را هم حاد تر می کند. مصرف الکل می تواند منجر به فشار خون، چاقی، اختلال در خواب و تنفس شود.

با اینکه مصرف افراطی الکل مضر است، برخی مطالعات نشان می دهد که حتی مصرف معتدل الکل هم خطر زاست. ترک مصرف الکل ارتباط مستقیم با کاهش آریتمی های قلبی و پیامدهای آن داشته است.

ارتباط مصرف کافئین و آرتیمی قلبی
طی سالیان، متخصصان درگیر این مسئله بوده اند که تاثیر کافئین بر سلامت جسم چیست. محصولات رایجی که دارای کافئین هستند، عبارتند از: قهوه، چای، گوارانا، سودا، نوشیدنی های انرژی زا.

برای سال ها، استاندارد این بود که افرادی که مبتلا به آریتمی قلبی هستند، از مصرف کافئین دوری کنند؛ اما مطالعات نتوانسته اند ارتباطی میان مصرف کافئین و حاد شدن آریتمی قلبی نشان دهد. حتی ممکن است مصرف روزانه کافئین خطر فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش دهد!

با این که نوشیدن قهوه می تواند در ابتدا، فشار خون را بالا ببرد و مقاومت بدن به انسولین را بالا ببرد، مطالعات طولانی مدت نشان می دهند که مصرف منظم آن ارتباطی با بیماری های قلبی عروقی ندارد. پژوهش ها نشان میدهد مصرف حدود ۳۰۰ میلی گرم کافئین (معادل ۳ لیوان قهوه) در روز خطری ندارد.

با این حال، مصرف نوشیدنی های انرژی زا موضوع دیگری است. به این دلیل که نوشیدنی های انرژی زا مقادیر بیشتری کافئین نسبت به قهوه و چای دارند و همچنین شامل مقدار زیادی شکر و مواد شیمیایی دیگر هستند که سیستم قلبی عروقی را تحریک می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف انرژی زا ها رابطه با بیماری های جدی قلبی عروقی مثل آریتمی و ایست ناگهانی قلبی دارد.

در مجموع اگر فردی مبتلا به آریتمی است، باید از نوشیدنی های انرژی زا پرهیز کند، اما یک لیوان قهوه احتمالا بی خطر است.

مصرف چربی و ارتباط آن با آریتمی
چاقی مفرط و فشار خون بالا خطر ابتلا به آریتمی را افزایش می دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد رژیم های دارای چربی های اشباع شده و ترانس، منجر به آریتمی و دیگر مشکلات قلبی عروقی می شود. غذاهایی مثل کره، پنیر و گوشت قرمز مقدار زیادی چربی اشباع شده دارند.

هنوز تحقیقات انجام شده نتوانسته به نتیجه قطعی برسد که کاهش مصرف و افزایش مصرف کدام نوع چربی بهتر است.

آنچه که مشهود است این است که کاهش مصرف غذاهای فراوری شده و پر کالری، افزایش مصرف فیبر از سبزیجات و میوه ها و کاهش مصرف شکر باعث بهبود سلامت کلی بدن می شود.

نمک و آریتمی قلبی
این موضوع اثبات شده است که مصرف سدیم که عنصری از مولکول نمک خوراکی است، احتمال ابتلا به آریتمی آریتمی را افزایش می دهد. این به خاطر افزایش فشار خون توسط نمک است. فشار خون بالا تقریبا خطر ابتلا به آریتمی قلبی را دو برابر می کند. مصرف کمتر سدیم می تواند کمک کند سلامت قلب حفظ شود، فشار خون پایین بماند و خطر فیبریلاسیون دهلیزی کم شود.

بسیاری از غذا های فراوری شده و یخ زده، از مقدار زیادی نمک برای نگه دارنده و طعم دهنده تشکیل می شود. یک رژیم سالم باید مصرف نمک را به حداکثر ۲۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش