سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیرچه خرپا وارن چیست به همراه کاربردهای آن

25 بازدید1 ماه پيش
rezasanatpaytakht

rezasanatpaytakhtکاربر rezasanatpaytakht

rezasanatpaytakhtکانال rezasanatpaytakht

خرپا وارن یکی از انواع خرپاها است که ظاهری شبیه به مثلث متساوی الاضلاع دارد و بیشترین استفاده را در صنعت ساخت و ساز ازآن خود کرده است؛ قبل از آن که بخواهیم به شما بگوییم که خرپا وارن چیست؟ و چه کاربردی دارد بهتر است که در ابتدا خرپا را به شما معرفی کنیم و سپس به سراغ معرفی خرپا وارن برویم، تا انتها همراه ما باشید.
خرپا وارن چیست و چه کاربردی دارد؟
همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره نمودیم، خرپا از مصالح ساختمانی پرکاربرد مثلثی شکل است که وظیفه دارد اعضای چهارچوب خارجی سازه ها را تحمل کند؛ این نمونه از مصالح در انواع مختلفی به تولید می رسند که یکی از آن ها، خرپا وارن است؛ خرپا وارن یک طرح و مدل بسیار متداول برای پل های واقعی می باشد که تاریخچه پیدایش دقیقی ندارد و طرح آن توسط فردی به نام جیمز وارن در سال 1848 به ثبت رسید و از آن پس نام وارن خرپا به آن تعلق گرفت.
خرپا وارن چیست؟
باید به شما بگوییم که خرپا وارن نوعی خرپا متشکل از مثلث های متساوی الاضلاع است که از این مثلث ها بع عنوان پخش بار و فشار بر روی پل ها استفاده می کنند به این صورت که این مثلث ها نیروهای وارده را فقط برای فشار و کشش به کمترین میزان ممکن می رسانند و جالب است بدانید که وقتی باری از روی پل حرکت می کند بیشتر اوقات نیروهای عضو از فشار به حالت کشش متغیر می شوند.
خرپای وارن به عنوان یک خلقت در معماری نام برده می شود که به طور خلاقانه ای به جهت پخش یکسان و یکنواخت بار به طراحی رسیده و مثلث های به یکدیگر متصل شده این خرپا یک چارچوب مستحکم را به وجود می آورند که بیشتر در پل ها، جرثقیل ها و ساختمان ها می توان آن ها را نظاره کرد؛ توجه داشته باشید که این طرح و مدل از خرپا علاوه بر این که قادر است وزن زیادی را متحمل شود به کارگیری آن نیز به صرفه می باشد؛ به همین منظور بیشتر مهندسان و طراحان از این مصالح پرکاربرد برای ساخت و طراحی پل های مدرن استفاده می کنند.

https://trspco.ir/what-is-warren-truss/

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش