سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

حرکت پلانک ۴ باور غلط در مورد این حرکت

32 بازدید11 روز پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
sports

sportsکاربر sports

لاغریکانال لاغری

حرکت پلانک ۴ باور غلط در مورد این حرکت / آموزش روش صحیح اجرا
پلانک یکی از معمول‌ترین حرکات واسه تقویت هسته بدن و شکمه که بین ورزشکارا رایجه و تقریبا هر روز انجام میشه. مشکل اینجاس که باورهای زیادی درباره پلانک وجود داره که خیلیاشون غلط هستند. در این ویدیو توی اجزای این حرکت ریز شدیم تا بتونیم حقیقت رو از شایعه براتون جدا کنیم.
باور اول:
این تمرین برای تقویت هسته بدن مفیده.
جواب:
این تمرین فقط استحکام عضلاتی رو به چالش میکشه که بدن رو در حرکات جلو و عقب ساپورت می کنن. در حالی که وقتی از هسته بدن صحبت میشه توانایی کنترل بدن تو حرکات چرخشی خیلی از حرکات جلو و عقب مهمتره. پس تمرینات بهتری برای تقویت هسته وجود داره که میتونه ما رو در همه جهات مستحکم تر کنه.
باور دوم:
پلانک برای تقویت باسن خیلی مفیده.
جواب:
اصلا اینطور نیست. اول اینکه در جریان این تمرین هیچ بار اضافه ای روی باسن نیست، و حتی برعکس. اگه وقتی تو حالت پلانک هستید خودتون رو ول کنید میبینید که میاید روی زمین. چرا؟ به دلیل اینکه هیپ فلکسورامون دیگه کمکمون نکردن نه باسن. همینطور اگه در حالی که اون پایین هستید عضلات باسن رو سفت کنید میبینید که بدن انگار بیشتر میخواد بره سمت زمین تا اینکه بیاد بالا.
خیلیا میگن وقتی تو حرکت پلانک هستید باسن رو منقبض کنید. بله سفت کردن اونا به معنی درگیر کردنشون هست اما درگیری بایر زیر فشار و بار اضافی باشه وگرنه مثل این میمونه که هر روز بازو بگیریم. آیا بازوهامون بزرگتر میشن؟!
از اونطرف وقتی توی پلانک هیپ فلکسورامون همیشه در حال تقویت باشن کم کم نتیجش رو توی کمرمون میبینیم. چرا؟
چون میدونیم که فشار بیش از حد روی هیپ فلکسور ها و سخت شدن این عضلات در حالیکه عضلات باسن ضعیف هستن در طول زمان مشکلاتی رو تو کمر ایجاد می کنه.
باور سوم:
حرکت پلانک برای پاسچر و وضعیت بدن خوبه.
جواب:
فقط کاری که باید بکنین اینه که بالاتنه رو محکم نگه دارین و استخوان های کتف رو به هم فشار بدین. یه بار دیگه باید در جوابشون بگیم که این فشار و انقباض عضلات بدون بار اضافی کاری برامون نمیکنه و فقط الکی عضلات پشت و اطراف کتف رو درگیر کردیم.
شما می تونید همه اون عضلاتی که دربارشون صحبت کردیم رو زیر فشار و بار اضافه قرار بدید فقط با یه حرکت ساده. بچرخین به پشت و پلانک برعکس رو امتحان کنید.
ما تو این ویدیو نشون میدیم که اهمیت این حرکت جایگزین چیه و چطوری میتونید از حالت مقدماتی تا پیشرفته انجامش بدید. پس اگه پلانک میزدید چون حس میکردید هسته بدنتون به ویژه شکمتون ضعیفه باید شوکه شین اگه بهتون بگم عضلات فیله و باسنتون حتما خیلی ضعیفتره. ما با پلانک برعکس کاملا به تقویت عضلاتی می پردازیم که پشت بدنمونن.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش