سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

روحانی سرشناس: برخی روحانیون تئاتردیدن‌ را در شأن‌طلبه‌ نمی‌دانند

452 بازدید6 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
ritme_zendegi

ritme_zendegiکاربر ritme_zendegi

ritme_zendegiکانال ritme_zendegi

محمدعلی آهنگران می‌گوید بخشی از روحانیون ارتباطی با تئاتر ندارند و حضور در تئاتر را خلاف شان حوزوی و طلبه‌گی خود می‌دانند که او نقدهایی جدی به آن‌ها دارد.
نرگس کیانی: نیمه آذر بود که خبر «اسامی 70 کارشناس بخش مرور» منتشر شد. هیئتی 70 نفره که از طرف دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده بودند و دفترچه‌هایی در اختیارشان قرار گرفته بود تا به تئاترهایی که در طول سال دیده‌اند امتیاز بدهند و تئاترهای بخش مرور جشنواره تئاتر فجر به این شکل انتخاب شد.

یکی از اعضای این هیئت 70 نفره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آهنگران بود. حضور این روحانی در این هیئت بهانه‌ای شد تا از نسبت خودش و پدرش حاج‌صادق آهنگران، مداح سرشناس با تئاتر بپرسم. این که آیا تا به حال با پدرش هم به تماشای تئاتر نشسته یا نه، علاقه‌اش به تئاتر ریشه در خانواده دارد یا خیر، نسبت سایر طلبه‌ها و حوزه علمیه با تئاتر چطور است و... او از سازوکار پر کردن دفترچه‌ای که از طرف دبیرخانه تئاتر فجر در اختیارشان قرار گرفته بود هم گفت.

آخرین تئاتری که حاج‌صادق و محمدعلی آهنگران با هم دیدند

محمدعلی آهنگران در پاسخ با این سوال که آیا تا به حال با پدرش حاج‌صادق آهنگران به تماشای تئاتر نشسته است یا خیر گفت:‌ «آخرین تئاتری که به اتفاق پدرم دیدم، «ترن» بود. موضوع، شهدای گمنام و خانواده‌هایشان بودند و در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شد و با توجه به علاقه پدرم به داستان نمایش به اتفاقِ هم دیدیمش اما چون صادق آهنگران در اهواز زندگی می‌کند و من در تهران، بعد از آن مجال تئاتر دیدن با هم، برایمان پیش نیامد. البته می‌دانم که به تئاتر علاقه‌مند است و اگر اثری به مذاقش خوش بیاید حتما حتی به تنهایی به دیدنش می‌رود.»

این روحانی ادامه داد: «پیش از «ترن» هم دو، سه مورد بود که با هم رفتیم و مثلا خاطرم هست که «خورشید کاروان» را با هم دیدیم. من و پدر سال 86 یک موسسه فرهنگی هنری در خوزستان ثبت کردیم و تا چهار، پنج سال هم فعال بود و در اهواز تئاتر اجرا می‌کردیم که بیشتر آیینی بود. مسئولیت این موسسه با ایشان است اما در چند سال اخیر به واسطه بیشتر شدن مشغله هر دویمان، فعالیت این موسسه کم‌تر شده است.»

هم‌بازی شدن حسین پناهی و صادق آهنگران در «هتل نیمکت»

این عضو هیئت 70 نفره انتخاب آثار بخش مرور جشنواره تئاتر فجر در مورد فعالیت‌های تئاتری حاج‌صادق آهنگران هم تصریح کرد: «از قضا پدرم در مقاطعی در اجرای تئاتر هم فعال بوده و قبل از شروع جنگ، در اهواز، با مرحوم حسین پناهی چندین نمایش روی صحنه برده‌اند. عموی بزرگم، حمیدآقا هم کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر هستند و در ابتدای انقلاب که به ایران برگشتند چند نمایش اجرا کردند، از جمله «هتل نیمکت» که پدرم و مرحوم پناهی در آن هم‌بازی بودند یا تئاتری به نام «ابوذر»، یک کار دیگر هم داشتند با بازی پدرم و حسین پناهی که ناقص ماند و اجرا نشد چون مصادف شد با شروع جنگ به نام «پل».»

وقتی حسین پناهی در مراسم عروسی مداح سرشناس تئاتر اجرا کرد

محمدعلی آهنگران به عنوان یکی از موارد علاقه پدرش به تئاتر، به نمایشی که در مراسم عروسی‌ او

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش