سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی فضا-زمان در گالری ژینوس برگزار شد

297 بازدید1 سال پيش
  • 12 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
KHABARIJAT

KHABARIJATکاربر KHABARIJAT

KHABARIJAT.IRکانال KHABARIJAT.IR

در روز 27 خرداد ماه 1401 افتتاحیه نمایشگاه نقاشی فضا-زمان در گالری ژینوس برگزار گردید. آثار نقاشی این مجموعه تلاش داشت تا در کنار زیبایی بصری آثار به تلفیق سنت و مدرنیته در هنر کشورمان بپردازد. مجموعه ای که با استقبال کم نظیر مخاطبان روبرو شد. حضور مهمانان ویژه و فرهیختگان در روز مراسم افتتاحیه شور و حال عجیبی به نمایشگاه بخشید. این نمایشگاه حاصل زحمات 22 نفر از هنرمندان عزیز کشورمان و با هدایت و سرپرستی استاد هادی اصغرزاده برگزار گردید. آثار این مجموعه در ابعاد بزرگ و و با تکنیک هایی چون : ترکیب مواد ، رنگ روغن ، مدادرنگی-پاستل گچی انجام پذیرفت. آثاری به غایت پرکار و پر جزئیات که از دیدگاه هنرمندان این مجموعه پرکاری آثارشان مشق صبوری و جلوه ای از مفهوم نهادینه در این آثار بود. 
این سومین نمایشگاه این گروه هنری است که آثارهنرمندانی چون : هادی اصغرزاده ، شیدا باباقربان ، آوین اصغرزاده ، سمیرا کشفی ، رزا پورسجاد ، عباس جلودار ، ریحانه کریمی ، اختر برزگر ، چکامه تارانما ، ساناز نوعی ، جمیله مرادیان ، اشرف کمانکش ، پریسا کاوسی ، امید برغمدی ، شکوفه اسماعیلی ، فاطمه حیدری ، امیرسردار گلی ، زهرا برغمدی ، رعنا نوازنده ، مرضیه حاجی محمدی ، اردوان ولی و کیانا همرنگ به نمایش درآمد. 
 
هادی اصغرزاده به خبرنگار ما گفت : موضوع ایده نمایشگاه با همفکری و مشورت اعضا گروه انجام شد و نگاهمان ، نگاهی نو به هنر دیرینه ، پرسابقه و سنتی ایران مانند گل و مرغ ، تذهیب و کاشی کاری ، اما با دیدی نو به دنیای معاصر و تاثیر دنیای امروز بر سنت ها با ایجاد تغییرات در فرم ها بود. تلاش ما این بود که هر هنرمند با دست خط و برخورد شخصی با اثر خود مواجه شود. از دیدگاه من یک اثر هنری برای تاثیر گذاری باید در ابتدا دیده شود و راه دیدن اثر فرم و ساختار است و سپس فهمیده شود تا بلکه پسندیده شود. 
 
وی در پایان افزود : یکی از اهداف گروه ما این است که هرسال در حدود سه نمایشگاه گروهی برگزار کنیم.
 
فضا_زمان
در علم فیزیک و در ریاضی، فضا-زمان (Spacetime)‏ (و نه فضا و زمان‌) به هر‌گونه مدل ریاضی گفته می‌شود که زمان و مکان را به صورت ساختاری واحد و درهم‌ پیوسته با یکدیگر ترکیب کند.
با ترکیب فضا و زمان و ایجاد یک محیط خمیدهٔ واحد، فیزیکدان‌ها توانسته‌اند تئوری‌های فیزیک را هم در سطح کیهانی و هم در بعد اتمی ساده‌سازی کنند.
 
دنیای معاصر و مدرنیسم مانند فضا_زمان به مدد رسانه ها و امواج پیاپی اقیانوس وسیع ارتباطات ،تعاریفی ثابت از زیبایی و سنتهای متاثر از آیین و فرهنگ و هویت خاص ایرانی در هنرها مثل گل ومرغ،تذهیب ،نقوش و موتیفهای ایرانی که خود دنیایی مثالی از بهشت برین  بازنمایی میکرد را در نوردید و درآنها اعوجاج ایجاد کرد. مجموعه پیشرو کوششی است در نشان دادن و به تصویر دراوردن این فرایند
 با تشکر از سر کار خانم ژینوس شهیدی مدیریت گالری ژینوس
و سرکار خانم راحله رسولی مدیر هنری گالری ژینوس
با تشکر از خبرنگاران و گزارشگران خانم مهدیه قطبی کهن و خانم مهدیه کردی

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش