سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

دیدنی ترین مکان های شیکاگو در امریکا+ واقعیت های جالب شیکاگو

2,738 بازدید4 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
lucifer

luciferکاربر lucifer

همه چی جوره کانال همه چی جوره

دیدنی ترین مکان های شیکاگو ، شیکاگو (به انگلیسی: Chicago) بزرگترین شهر ایالت ایلینوی است. در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی شیکاگو دو میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت داشت. شیکاگو سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه ایالات متحده است. به طور رسمی در سال ۱۸۳۷ میلادی به عنوان یک شهر شناخته شد. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده است. شیکاگو تأثیر فراوانی در آموزش، سرگرمی، و سیاست دارد.
این شهر دارای هشت خط مترو و دو فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی اوهر دومین فرودگاه شلوغ در جهان می‌باشد. در سال ۲۰۱۲ فرودگاه اوهر بیش از ۶۶ میلیون مسافر داشت.
واقعیت های جالب درباره شهر شیکاگو آمریکا

۱- نام شهر شیکاگو (Chicago) از زبان یک قبیله سرخ پوست به نام آنگونکوئینی گرفته شده است. در زبان آن‌ها Chicagou یا Shikaakwa به معنای مزرعه پیاز و یا سیر وحشی می‌باشد.

۲- شیکاگو اقامتگاه قبیله سرخ پوست پوتاواتومی بود که در سال ۱۸۳۳ به‌عنوان یک شهرک سفید پوست تأسیس شد و ۴ سال بعد که جمعیت‌اش به ۴۱۷۰ نفر رسید به شهر تبدیل شد. با رسیدن راه آهن به این شهر رشد انفجار گونه آن آغاز شد و در سال ۱۸۷۰ جمعیت آن به ۳۰۰ هزار نفر رسید.

۳- شیکاگو سومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا و از مراکز عمده مالی، حمل و نقل و فرهنگی این کشور است. این شهر تأثیر زیادی در آموزش، سرگرمی و سیاست کشور دارد.

۴- متروی شیکاگو از قدیمی‌ترین متروهای جهان است که در سال ۱۸۹۲ افتتاح شد و هم اکنون با ۸ خط و ۱۴۵ ایستگاه، بیشتر بخش‌های شهر را به هم متصل کرده است.

۵- موزه فیلد در شیکاگو دارای کامل‌ترین اسکلت دایناسور تیراناسور رکس در جهان است. این دایناسور «سو» نام دارد. تی رکس یا تیرانوزوروس قدرتمندترین گوشتخوار بوده و مشهور به سلطان دایناسورها است.
- رودخانه شیکاگو به عقب جریان دارد. در اواخر قرن نوزدهم میلادی تصمیم گرفته شد این رودخانه به جای ریختن در دریاچه میشیگان، به سمت رودخانه می‌سی‌سی‌پی جاری شود و بنابراین مسیر حرکت این رودخانه برعکس شد.

۷- مردم شیکاگو نمی‌توانند در برابر آلوده کردن رودخانه شهرشان مقاومت کنند! در روز سنت پاتریک، اتحادیه لوله‌کش‌ها این رودخانه را به رنگ سبز روشن ایرلندی در می‌آورند و تابستان هر سال نیز در مراسم المپیک اسپشیال، یک جشن جمع آوری کمک و اعانه بر پا می‌شود و هزاران اردک پلاستیکی برای رقابت به آب این رودخانه انداخته می‌شوند.

۸- در سال ۱۹۱۷ میلادی، دو نویسنده به نام‌های بل هچ و ماکسول بودنهیم به یک مناظره دعوت شدند که کوتاه‌ترین مناظره در تاریخ لقب گرفت. موضوع مناظره این بود: کسانی که در مناظره‌های ادبی شرکت می‌کنند، ابله هستند! ابتدا بل هچ در مقابل یک سالن مملو از جمعیت گفت: تائید می‌شود. بودنهیم هم به جایگاه مخصوص رفت و چند بار روی میز زد و گفت: تو بردی.

۹- در سال ۱۹۲۷ میلادی، آل کاپون قاچاقچی مشروبات الکلی، ۶۰ میلیون دلار از فروش غیرقانونی مشروبات الکی به جیب زد. آل کاپون مشهورترین گانگستر تاریخ آمریکا بود که به نمادی از نقض قانون تبدیل شده بود و سردمدار جرائم سازمان یافته در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به شمار می‌رفت.
- شهر شیکاگو حتی قبل از شروع فعالیت آل کاپون یک شهر جرم خیز بود. در سال ۱۹۱۸ میلادی، بیش از ۱۰۰ خدمتکار به جرم مسموم کردن مشتریانی که علاقه‌ای به انعام دادن نداشتند، دستگیر شدند.

۱۱- تمام شهر شیکاگو در دهه ۱۸۵۰ به‌طور هیدرولیکی ۱ تا ۲ متر بالا برده شد تا مشکل زهکشی در این شهر رفع شود.

۱۲- دانشمند و فیزیکدان مشهوری به نام انریکو فرمی که پارادوکس فرمی را مطرح کرد، اولین راکتور شکافت هسته‌ای پایدار را در زیر زمین فوتبال دانشگاه شیکاگو برپا کرد.

+ فرضیه باغ وحش فضایی، پاسخی جالب به پارادوکس انریکو فرمی

۱۳- ساخت آسمان خراش‌ها برای اولین بار در شهر شیکاگو آغاز شد و این شهر خانه آسمان خراش‌ها است. این شهر هم اکنون ۴ ساختمان از بلندترین ساختمان‌های کشور آمریکا را در خود جای داده است.

۱۴- برج ویلیس که قبلاً برج سیرز نامیده می‌شد در سال ۱۹۷۳ ساخته شد. این برج با ۵۲۷ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان آمریکا و سومین برج بلند جهان است و نماد شهر شیکاگو به شمار می‌رود. در هر سال بیش از ۱ میلیون نفر از این برج دیدن می‌کنند.
۱۵- بازسازی این شهر پس از آتش سوزی عظیم ۱۸۷۱ بسیار سریع و افسانه‌ای بود. قلوه سنگ‌ها و خاکسترها به دریاچه ریخته شدند تا محله جدیدی ساخته شود.

۱۶- وقتی آنتون فاشنتوانگر باواریایی (ایالتی در آلمان) نتوانست مردم بازدیدکننده از یک نمایشگاه را به خوردن سوسیس‌های تولیدی خود متقاعد کند، سوسیس‌ها را داخل یک نوع نان سرو کرد و همین کار باعث تولد ساندویچ هات‌داگ شد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش