سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

نگاهی به جاذبه های گردشگری شهر نارا پایتخت باستانی ژاپن

1,295 بازدید4 سال پيش
daeii

daeiiکاربر daeii

هرچی بخای کانال هرچی بخای

جاذبه های گردشگری شهر نارا ، نارا (به ژاپنی: 奈良市, Nara-shi) شهری‌است در ژاپن و مرکز استان نارا. این شهر در ناحیه کان‌سای جای‌دارد. نارا در شمال استان نارا و درست در مرز با استان کیوتو جای‌گرفته‌است. نارا پایتخت کشور ژاپن در بین سال‌های ۷۱۰ و ۷۸۴ میلادی بود.[۱]
شماری نیایشگاه و ویرانهٔ کهن در نارا بخش باستانی نارا را می‌سازند که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت‌اند. برپایهٔ سرشماری سال ۲۰۰۵ جمعیت این شهر ۳۷۳٬۱۸۹ تن است.
«نارا» (Nara) که حدود ۱۴۰۰ سال قبل پایتخت ژاپن بود، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌رود و در نزدیک شهرهای «کیوتو» و «اوزاکا» قرار دارد.
«معبد تودای‌جی» (Todaiji Temple) یکی از جاذبه‌های نمادین شهر نارا است. این معبد در قرن هشتم میلادی ساخته شده و علاوه‌ بر تاریخ کهنی که در سینه خود دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار گرفته است. یکی از چیزهای که در تودای‌جی می‌بینید، «نارا دای‌بوتسو» (Nara Daibutsu)، مجسمه‌ی برنزی عظیمی از بودا است که یکی از سه مجسمه‌‌ی بزرگ بودا در ژاپن محسوب می‌شود. این مجسمه در سالن بزرگ بودا قرار گرفته که شاید دیدنی‌‌ترین قسمت معبد محسوب می‌شود. در یکی از ستون‌های این سالن حفره‌ای قرار دارد که اندازه‌ی آن دقیقاً برابر با سوراخ بینی مجسمه بودا است. مردم معتقدند که عبور از این حفره برایشان شادمانی می‌آورد.
معبد هوریوجی» (Horyuji Temple) در قرن ۷ میلادی ساخته شده و قدیمی‌ترین سازه‌ی چوبی موجود در ژاپن است. این معبد خانه‌ی «شاهزاده شوکوتو» بوده که یکی از رجال سیاسی زمان خود به شمار می‌رفته است. بتکده‌ی ۵ طبقه‌ی آن برای توریست‌ها خیلی بسیار جالب خواهد بود که بخشی از میراث جهانی یونسکو نیز به شما می‌رود و در عین حال بازدید از آن رایگان است. این جاذبه‌ی توریستی زیبا را از دست ندهید.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش