سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

پل چارلز - پراگ جمهوری چک (Charles Bridge)

684 بازدید4 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
visasair

visasairکاربر visasair

visasairکانال visasair

پراگ، پایتخت کشور چک، شهری که سنگ فرش زیبای خیابان ها و معماری خیره کننده بناهایش آن را از محبوب ترین شهرهای دنیا کرده است. از جذاب ترین تفریحات شهر، قدم زدن بر روی پل چارلز (Charles Bridge) است، پلی تاریخی، دوست داشتنی و به یادماندنی که قدمتش به سال های دور برمی گردد. در کناره های پل مجسمه ها و بناهای یادبودی هست که حس تماشای موزه ای تاریخی را در شما زنده می کنند. برای آشنایی بیشتر با پل چارلز در پراگ، ویزاسیر را همراهی کنید.
visasair.ir
telegram: visasair
instagram: visasair
بر روی این پل ۵۰۰ متری راه می روید و در حالی که خیره به مجسمه های باروک بر روی کناره های پل هستید از میان جمعیت گردشگران، دستفروشان و نوازندگان خیابانی می گذرید. برای حس حال و هوای واقعی پل هنگام غروب به روی آن بروید وقتی که تلوتلو نارنجی آسمان بر روی معماری بناهای جذاب شهر، چشم اندازهایی به یادماندنی می سازد.
در سال ۱۳۵۷، چارلز چهارم به معمار معروف آلمانی پتر پارلر (معمار کلیسای جامع سنت ویتوس) دستور دارد تا به جای پل جودیس که در سیل سال ۱۳۴۲ از بین رفته بود پل دیگری بسازد. ساخت پل جدید در سال ۱۳۹۰ به پایان رسید و به پل سنگی معروف شد تا اینکه در قرن نوزدهم اسم آن را پل چارلز گذاشتند. با اینکه سیل، گاه و بیگاه صدماتی را به پل وارد می کرد اما پل آنقدر محکم بود که توانست به مدت ۵۰۰ سال گذر کالسکه ها و ماشین های مختلف را بر روی خود تحمل کند تا اینکه بعد از جنگ جهانی دوم به پیاده رو تبدیل شد. می گفتند دلیل مقاوم بودن پل این است که به ملات آن تخم مرغ اضافه شده اما تحقیقاتی که اخیرا انجام شد این نظریه را رد کرد. اولین بنای یادبودی که بر روی پل قرار گرفت تصویر عیسی مسیح بر روی صلیب بود که در سال ۱۶۵۷ در نزدیکی انتهای شرقی پل گذاشته شد. اولین مجسمه پل هم نشان ستایش جان نپوموک بود که در اواسط دهه ۱۹ با مجسمه جدید جایگزین شد. از آنجایی که بیشتر مجسمه های روی پل با ماسه سنگ های نرم ساخته شده بودند در سال های بعد همه آن ها با نمونه های مشابه ولی مقاوم تر جایگزین شدند.
معروف ترین آثار پل بنای یادبود سنت جان نپوموک است که طبق نوشته ای که در پایین آن قرار دارد در سال ۱۳۹۳ پادشاه ونتسل چهارم زرهی را بر تن او پوشاند و او را از روی پل در رودخانه پرت کرد چون او اعتراف های ملکه را فاش نکرد، با این وجود دلیل واقعی کشتن او اختلاف بین دولت و کلیسا بود. می گویند اگر لوح برنزی این بنای یادبود را لمس کنید دوباره روزی به پراگ برمی گردید، صلیب برنزی ای که بین مجسمه ۱۷ و ۱۹ کنار پل قرار دارد جایی را نشان می دهد که او از روی پل به پایین پرت شد.
وقتی به روی پل می روید حواستان باشد که تماشای مجسمه ها شما را از دیدن چشم اندازهای زیبا، رودخانه آرام و ساختمان های تاریخی غافل نکند.

#visasair #ویزا #ویزاسیر #تعیین_وقت_سفارت #ویزای_چک #چک #جمهوری_چک #ویزای_کاری #ویزای_تحصیلی #ویزای_کاری_چک #ویزای_تحصیلی_چک #مهاجرت #مهاجرت_تحصیلی #مهاجرت_کاری #مهاجرت_تحصیلی_چک #مهاجرت_کاری_چک #تایید_مدارک #تایید_مدارک_سفارت_چک #سفارت_چک #سفارت

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش