سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

دلایلی که نباید با موهای خیس بخوابیم

1,829 بازدید6 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
elham.m

elham.mکاربر elham.m

درهم و برهمکانال درهم و برهم

همه می‌گویند حمام کردن قبل از خواب باعث ایجاد آرامش و خواب راحت می‌شود، اما همین دوستانی که چنین نسخه‌هایی برای خواب راحت ما می‌پیچند، از این نکته غافلند که مراقبت از مو و رسیدگی به امورات بعد از حمام چقدر دشوار است: خشک کردن موها، رسیدگی به آنها و سایر مراسم بعد از حمام انرژی زیادی از شما می‌گیرد.
متأسفانه گزینه‌ی بیشتر ما در این هنگام همان انتخاب تنبلی است. با موی خیس می‌خوابیم و نمی‌دانیم ضرری که برای خود ایجاد می‌کنیم خیلی بیشتر از حمام نرفتن و خط کشیدن دور خواب آرام بعد از حمام است. اما واقعا چرا نباید با موی خیس بخوابیم؟
بالش مرطوب زمینه‌ی اصلی ایجاد باکتری‌هاست
وقتی با سر خیس روی بالش‌تان می‌خوابید، رطوبت به آن منتقل می‌شود و درنتیجه مقدار بسیار زیادی باکتری خطرناک روی آن جمع می‌شود.
سرما می‌خورید
وقتی با موهای خیس می‌خوابید، امکان دارد به سرماخوردگی مبتلا شوید. این موضوع به‌خاطر رطوبت موها نیست بلکه علت آن همان باکتری‌هایی است که به‌‌واسطه‌ی رطوبت در بالش‌تان جا خوش می‌کنند و با تماس چشم‌ها، دهان و بینی با آن موجب عفونت‌های میکروبی و ویروسی می‌شوند.
عفونت میکروبی تهدیدتان می‌کند
قرار گرفتن پوست در معرض باکتری‌های مرطوب، بدن شما را در برابر ابتلا به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند. از شایع‌ترین مشکلاتی که برای‌تان پیش خواهد آمد می‌توان به شوره سر، ریزش مو و کچلی در ناحیه‌ی پوست سر اشاره کرد.
موهایتان بدحالت می‌شوند
شاید در ظاهر به نظر نرسد که بالش مرطوب و خوابیدن با موی خیس می‌تواند برای پوست و موی شما مشکلات جدی ایجاد کند. اما واقعیت این است که بالش مرطوب، بر شکل، حالت و شادابی مو تأثیر می‌گذارد. باکتری‌ها کار خود را می‌کنند و باعث می‌شوند موهایتان خشک و بی‌حالت شوند یا دچار خشکی پوست، آکنه و سایر آسیب‌ها و عفونت‌ها شوید.
یک‌سوم از خواب‌های زندگی‌تان با باکتری‌ها سپری می‌شود!
به این مورد دقت کنید: به‌طور متوسط هر فرد عادی در طول شبانه‌روز ۸ ساعت خواب شبانه دارد، یعنی ۵۶ ساعت در هفته و ۲,۹۱۲ ساعت در سال. اگر شما ۷۵ سال عمر کنید (که البته آرزو داریم هزارساله بشوید و فقط برای مثال عرض می‌کنیم): یعنی شما ۲۱۸,۴۰۰ ساعت از عمر خود را بر روی بالش می‌گذرانید.
خب این ارقام بسیار قابل توجه هستند، پس برای حفظ سلامتی خود نیاز است که نکات بهداشتی مربوط به بالش را به‌خوبی بدانید. علاوه بر اینکه باید اقدامات لازم برای از بین بردن باکتری‌های روی بالش را در برنامه‌ی نظافت خود بگنجانید، باید حواس‌تان باشد که این باکتری‌ها اصلا تولید نشوند و روی بالش جا خوش نکنند. عادت کنید که مدام روبالشی خود را بشویید و خشک کنید.
سردرد
درجه حرارت در خواب افزایش می یابد. بدن گرم و رطوبت سر پیچیده شده در حوله، می تواند سردرد شدید ایجاد کند. وقتی مو مرطوب است درجه حرارت سر نمی تواند با درجه حرارت بدن تطبیق یابد؛ به همین دلیل سردرد شدیدی در نصف شب به وجود می آورد.
عفونت
بالش محل مناسبی برای رشد باکتری است زیرا عرق، سلول های مرده و روغن های پوست را جذب می کند. موهای خیس باعث مرطوب شدن بالش می شود که محل مناسبی را برای رشد عفونت و باکتری فراهم می کند.
موهای شکننده و ایجاد موخوره
موها خیلی زود شکننده و به موها آسیب وارد می شود و درنهایت به موخوره منجر می شود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش