سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

10 تا افرادی که بالاترین ضریب هوشی را دارند

1,018 بازدید6 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
mahan65

mahan65کاربر mahan65

top 10کانال top 10

همیشه وقتی از هوش حرف می‌زنیم در این‌باره بحث می‌شود که آیا یک فرد هوش را به ارث می‌برد یا با یادگیری هرچه بیشتر درباره‌ی دنیای اطراف‌اش آن را کسب می‌کند. در عین حال، بهترین روش برای اندازه‌گیری هوش یک نفر، قرار دادن او در معرض یک تست ضریب هوشی است.

ضریب هوشی (IQ)، مخفف کلمات انگلیسی Intelligence Quotient است که در اصطلاح به آن بهره هوشی نیز گفته می‌شود.

روش‌ها و آزمون‌های گوناگونی برای بدست آوردن ضریب هوشی افراد وجود دارد. در این روش ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذهنی فرد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در یک تقسیم‌بندی ساده و کلی ضریب هوشی افراد کم هوش، پایین 70، افراد معمولی بین 95 تا 100 و نوابغ بالای 130 می‌باشند.

روش‌ها و آزمون‌های ضریب هوشی

هر چند ضریب هوشی را می‌توان سنجید ولی به سادگی نیز نمی‌توان فردی را کم‌هوش، باهوش و یا نابغه نامید. چرا که فاکتورهایی همچون تفکر متفاوت، خلاقیت، و عدم‌ وابستگی به شرایط مساله نیز موثر است.

سه روش رایج و متداول در به دست‌آوردن ضریب هوشی وجود دارد.
اولین روش توسط دیوید وکسلر Wechsler روانشناس رومانیایی-آمریکایی و بنیانگذار آموزش های هوش، اختراع شد. او روش خود برای سنجش ضریب هوشی کودکان را در سال 1949 معرفی کرد.
دومین روش آزمون استنفورد-بینه نام دارد که توسط لوئیس ترمان روانشناس آمریکایی و استاد استنفورد ابداع شد. این روش اولین بار در سال 1916 معرفی شد که بر پایه روش روانشناس فرانسوی آلفرد بینه بنا شده بود.
و بالاخره سومین روش را وودکاک جانسون در سال 2007 معرفی کرد.

این روش ها را در جدول می توانید ببینید.


در اینجا ده نفر از افراد مشهور تاریخ معاصر با ضریب هوشی بسیار بالا را معرفی می کنیم. در میان این افراد کسانی به چشم می خورند که اصلا انتظار ندارید. پس با ما همراه باشید با این لیست بسیار جالب.

10- آلبرت اینشتین
باید از همین ابتدا اشاره کنیم که اگرچه آلبرت اینشتین هرگز تست بهره‌ی هوشی نداده است، بیش‌تر کارشناسان اتفاق نظر دارند که بهره‌ی هوشی او بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ بوده است. آلبرت اینشتین که به خاطر کارش در زمینه‌ی فیزیک نظری شناخته می‌شود، به عنوان یکی از باهوش‌ترین آدم‌هایی که تاکنون زندگی کرده‌اند در نظر گرفته می‌شود. بیش‌تر مردم او را به خاطر نظریه‌ی نسبیت می‌شناسند، اما او به خاطر کارش در کشف قانون اثر فوتوالکتریک نیز شناخته می‌شود، که گامی اساسی در تکامل فیزیک کوانتوم بود.


9- جودیت پولگار
جودیت پولگار، استاد بزرگ شطرنج و اهل مجارستان است. از نظر بسیاری، او علاوه‌ بر آن‌که قوی ترین زن در تاریخ شطرنج است، یکی از بهترین بازیکنان شطرنج در تاریخ این بازی نیز هست. جالب است بدانید وقتی جودیت رتبه‌ی استاد بزرگ شطرنج را کسب کرد تنها ۱۵ سال داشت، که باعث شد جوان‌ترین فرد تاریخ شود که موفق به این کار شده است. در میان بازی های مختلفی که انجام داده، موفق شده که یازده نفر از برندگان کنونی یا سابق مسابقات جهانی شطرنج را شکست بدهد. بعد از انجام تست بهره‌ی هوشی در سال‌های جوانی، جودیت امتیاز حیرت‌آور ۱۷۰ را ثبت کرد که بسیار چشم‌گیر است.
8- ریچارد روزنر Richard Rosner
ریچارد روزنر متولد 1960 در آمریکا می باشد. اگر نگاهی به رزومه ریچارد بیندازید تعجب خواهید کرد که چطور در لیست افراد با آی کیو بالا قرار گرفته. در سابقه او کارهایی نظیر کار در بارها، مدل برهنه و تبلیغات تلویزیونی قرار دارد. اما او در تست های مختلف آی کیو توانسته نتایج شگفت انگیری کسب کند. او در برنامه های مختلف تلویزیونی نیز به عنوان نویسنده یا مجری حضور دارد.

7- مریلین ووس‌ساوانت Marilyn vos Savant
طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، نویسنده و روزنامه‌نگار مریلین ووس‌ساوانت در فاصله سال های 1986 تا 1989 باهوش‌ترین فرد روی زمین بود. گرچه او بیش‌تر محبوبیتش را مدیون امتیاز بهره‌ی هوشی‌اش است، به نوبه‌ی خود نویسنده‌ی کاملا جاافتاده‌ای است. در عین حال، نوشته های معروفش در روزنامه با عنوان "از مریلین بپرسید" در آن زمان کاملا محبوب بود، و افراد زیادی سوالات‌شان درباره‌ی موضوعات علمی و معماهایی برای او مطرح می کردند.

6. گری کاسپاروف
گری کاسپاروف در ۱۳ آوریل ۱۹۶۳ از پدری یهودی و مادری ارمنی در باکو به دنیا آمد. او به عنوان بهترین یا یکی از سه شطرنج‌باز بزرگ تاریخ تا به امروز شناخته می‌شود. کاسپاروف در سن 22 سالگی به عنوان قهرمانی شطرنج جهان دست یافت که جوان ترین شطرنج بازی بود که این عنوان را کسب می کرد. از سال ۱۹۸۶ تا بازنشستگی‌اش در ۲۰۰۵، برای ۲۲۵ ماه از دوره‌ی حرفه‌ای ۲۲۸ ماهه‌اش در رتبه‌ی اول شطرنج جهان قرار داشت، که بهترین آمار ثبت شده برای یک استادبزرگ تا به امروز است.

5- روث لورنس
روث در سال 1971 در انگلستان متولد شد. در سن ده سالگی در امتحان ریاضیات آکسفورد، رتبه اول را کسب کرد. دوره کارشناسی خود را در دو سال به اتمام رساند و در سیزده سالگی با درجه عالی فارغ التحصیل شد. یک سال بعد مدرک کارشناسی فیزیک را نیز اخذ کرد و در سن هفده سالگی با مدرک دکترای ریاضیات از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد و در سن نوزده سالگی در دانشگاه هاروارد مشغول به کار شد.

4. کیم اونگ‌یونگ


۳. کریستوفر هیراتا

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش