سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

4 ویژگی که از مادر به فرزند به ارث میرسد.

1,115 بازدید6 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
mahan65

mahan65کاربر mahan65

top 10کانال top 10

هوش
به نظر می‌رسد که احتمالا مغز انسان‌ها از مادرشان گرفته می‌شود، نه از پدرشان. محققان دانشگاه گلاسکو در همین زمینه، مطالعه گسترده‌ای را بر روی ۱۲ هزار نفر از افراد ۱۴ تا ۲۲ ساله انجام داده‌اند تا بتوانند عوامل اثرگذار بر هوش انسان‌ها، ازجمله وضعیت اقتصادی-اجتماعی و وضعیت آموزش، را تعیین کنند.
با این‌ حال، یافته‌های آنان نشان می‌دهد که بهترین عامل پیش‌بینی‌کننده برای هوش انسان‌ها، IQ مادرشان است. درواقع، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که IQ انسان‌ها فقط تا ۱۵ نمره از IQ مادرشان تفاوت دارد.
الگوهای خواب
اگر به مشکلات خواب مبتلا هستید، احتمالا مساله به مادرتان برمی‌گردد. یکی از جدیدترین مطالعات مجله Sleep Medicine نشان داده است که مادران، عادت‌ها و الگوهای خواب‌شان را به فرزندشان انتقال می‌دهند و انسان‌هایی که از مادران مبتلا به بیماری کم‌خوابی متولد شده‌اند، اساسا دیر به خواب می‌روند و کمتر استراحت می‌کنند.
جالب است بدانید که محققان تا کنون، چنین ارتباطی را میان پدر و فرزند پیدا نکرده‌اند. به همین خاطر، ‌اگر می‌بینید که مادرتان می‌تواند به‌راحتی در هر جایی بخوابد،‌ به احتمال زیاد شما هم باید خواب راحتی داشته باشید.
سرعت روندهای پیری
آیا مادر شما هم یکی از افرادی است که علی‌رغم افزایش سن، هنوز هم پوست جوانی دارد؟‌ اگر این‌طور است، پس شانس خوبی داشته‌اید! محققان می‌گویند که ژن‌های مادران می‌توانند بر سرعت روندهای پیری در فرزندان تاثیر بگذارند.
دانشمندان آلمانی در سال‌های اخیر متوجه شده‌اند DNAهایی که ما به‌طور اختصاصی از مادرمان به ارث می‌بریم، می‌توانند سرعت روندهای پیری را تا حدودی کنترل کنند. البته مطالعه آنان بر روی نمونه‌های حیوانی انجام شده است، نه انسان‌ها، و اعضای تیم مطالعاتی تاکید کرده‌اند که باید مطالعات تکمیلی را در این زمینه انجام بدهند.
یکی از مسئولان این مطالعه می‌گوید: «ما مجموعه‌ای از شرایط و ویژگی‌های آزمایشی مهم را در این مطالعه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم به نتایج مناسبی برسیم. پس فکر می‌کنیم که یافته‌های‌مان قابل اطلاق در میان انسان‌ها هستند. با این‌ حال، باید این نتایج را در مطالعات انسانی هم اثبات کنیم».
شروع دوره یائسگی
محققان می‌گویند به نظر می‌رسد که سن شروع یائسگی هم می‌تواند از مادران به ارث برسد. محققان Institute of Cancer Research در بریتانیا، ۲ هزار نفر از زنان را برای بررسی همین موضوع مورد ارزیابی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که یائسگی زودرس یا دیرهنگام (زودتر از ۴۵ سالگی یا دیرتر از ۵۵ سالگی)، می‌تواند ریشه‌های خانوادگی داشته باشد.
درواقع، اگر مادر یا خواهر هر فردی، یائسگی زودرس یا دیرهنگام را تجربه کرده باشد، شانس همین اتفاق برای او هم ۶ برابر بیشتر از حالت عادی می‌شود. با این‌ حال، ‌محققان تاکید کرده‌اند که همه چیز به ژنتیک برنمی‌گردد، چون عوامل مربوط به سبک زندگی هم نقش قابل توجهی دارند. برای مثال، زنانی که سیگار می‌کشند، اساسا یائسگی را یکی‌ دو سال زودتر از موعد طبیعی تجربه می‌کنند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش